Töredékét telepítik az akkutöltő állomásoknak Európában

2024. május 21. 22:30

Hogy lesz ebből elektromos autós átállás?

2024. május 21. 22:30
France - Electric car

Nyitókép: Jean-Marc Barrere / AFP

Heti szinten 22 ezer nyilvános töltőpontot kellene telepíteni az EU országaiban ahhoz, hogy 2030-ra elérjék a személygépkocsik és kisteherautók 55 százalékos széndioxid kitűzött csökkentési célját. 

A tagországok azonban elmaradnak ettől, tavaly mindössze 150 ezer töltőt telepítettek.

Az elektromos járművek elterjedése a közúti közlekedés szén-dioxid-mentesítésére irányuló uniós stratégia egyik sarokköve. 

A személygépkocsik és kisteherautók széndioxid-kibocsátásának 2030-ig 55 százalékkal, 2035-ig pedig 100 százalékkal történő csökkentésére irányuló ambiciózus célkitűzések miatt az elektromos járművekre való tömeges átállás nem választás, hanem elengedhetetlen.

A töltőpontok kiépítése szempontjából Európa jelentős lemaradásban van. Jelenleg csak mintegy 630 ezer töltőállomás van, ami jóval kevesebb, mint az Európai Bizottság becslése szerint 2030-ig szükséges 3,5 millió darab.

A reálisabb becslések szerint 2030-ra 8,8 millió töltőpontra lesz szükség.

A számoktól függetlenül azonban az üzenet egyértelmű: az EU tagállamainak kevesebb mint egy évtizedük van arra, hogy elérjék az ambiciózus szén-dioxid-mentesítési célokat, és az infrastruktúra kiépítése nem tart lépést ezzel. 

A jelenlegi töltési infrastruktúra az EU-ban nemcsak méretarányosan, hanem elosztásilag is elégtelen, sok ország, különösen Közép- és Kelet-Európában rosszul teljesít. Ez az egyensúlyhiány veszélyezteti a kohézió alapvető uniós elvét, és egyenlőtlenségeket hoz létre abban, hogy a polgárok hogyan vehetnek részt a zöld átállásban, és hogyan részesülhetnek abból. 

A városi és jómódú területeken való aránytalan koncentráció az elektromos járművek elterjedésének arányában is jelentős egyensúlyhiányhoz vezethet a régiók között, tovább súlyosbítva a társadalmi és gazdasági megosztottságot.

A jelenlegi adatok azonban egyértelműen azt mutatják, hogy azokban a régiókban, ahol a legtöbb az utakon közlekedő akkumulátoros elektromos autók aránya, van a legtöbb töltőpont ezer lakosra és 10 kilométernyi útra vetítve. A megterhelő és hosszadalmas engedélyezési és tervezési engedélyezési szabályok a gyorsabb telepítés fő akadályai.

Ugyanígy a meglévő villamosenergia-hálózati kapacitás is.

 A jelentős hálózati korszerűsítések elengedhetetlenek az elektromos járművek töltőállomásainak bővítéséhez és a megújuló energiaforrások összetételének növeléséhez, de ennek költsége van – ez egy hatalmas 240 milliárd eurós beruházás 2030-ra . Az áramszolgáltatóknak is részt kell venniük az átállásban – írja az Euractiv.

 

Összesen 113 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
survivor
2024. május 22. 18:29
Úgy lecsökken a co2 hogy nem lesz mit enni..8000 M ember X mondjuk 60 kg min..
survivor
2024. május 22. 18:26
A röpcsi akkuval megy ?
survivor
2024. május 22. 18:25
Jajjmáá... A 100 E tonnas hajok VITORLA VAL MENNEK.. ja bocs ,abba elfer egy atomreaktor.2 is .
5m007h 0p3ra70r
2024. május 22. 03:44
>>kokrowatz-0 2024. május 21. 22:39 szóval nemigen fogy most a kínai akkumulátor, de majd 7 év múlva!<< 7 év múlva majd gyalogolhatsz. Belsőégésű autót majd nem gyárt senki. A használt be lesz tiltva. Elektromost meg nem tudod hol tölteni. Ellenben ukrajna még mindig lövi majd az oroszokat. Kinek mit intéztek a képviselőid.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!