Sajtóhír: több száz Boeinget fenyegethet a levegőben történő robbanás veszélye

2024. május 24. 06:45

A gyártó szerint azonban nincs miért aggódni.

2024. május 24. 06:45

Nyitókép: Lillian SUWANRUMPHA / AFP

 

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) az év elején kiadott egy utasítást, amelyben arra figyelmeztetett, hogy a Boeing 777-es repülőgépek hibája „tüzet vagy robbanást” okozhat, ha nem orvosolják. Nem világos azonban, hogy a repülőgép üzemeltetői foglalkoztak-e a problémával – írta a Daily Mail. Az irányelvet márciusban adták ki, az FAA pedig május elejéig várta, hogy a gyártó és a légitársaságok reagáljanak a problémára. 

Az FAA szerint a 777-es szárnyán lévő üzemanyagtartály szellőzőnyílásához rögzített fémlemez földelés nélkül került felszerelésre, ez azt jelenti, hogy

a statikus elektromosság felhalmozódhat, és tüzet vagy robbanást okozhat a repülőgép üzemanyagtartályaiban.

Az irányelv figyelmeztetett, hogy összesen 292 darab, az Egyesült Államokban lajstromozott 777-es lehet veszélyben. A 777-es minden változata érintett, a 777-200-as alapmodelltől a nagy hatótávolságú 777-300ER-ig. Az FAA számításai szerint a javítás mintegy 698 ezer dollárba (249 millió forint) kerülne a Boeingnek – amelynek piaci kapitalizációja 113 milliárd dollár (40 ezer milliárd forint) jelenleg. 

A Boeing visszautasította a Daily Mail állításait hangsúlyozva, hogy a javasolt irányelv csak a „szokásos szabályozási folyamat része”. „Ez nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát” – közölte a vállalat. Azt is hozzátették, hogy:  „a 777-es flotta közel 30 éve üzemel, és több mint 3,9 milliárd utast repült biztonságosan”. 

A 777-es a világ legtöbbször gyártott szélestörzsű utasszállító repülőgépe, 1995 óta közel 1800 darabot szállítottak le a világ minden tájára. A 777-es 31 balesetben vagy incidensben volt érintett, ami viszonylag jobb biztonsági adat, mint kisebb elődjének, a 767-esnek, amely 67 balesetben volt érintett a mintegy 1300 gyártott repülőgépből.

A Boeing biztonsághoz való hozzáállása az elmúlt években nagy figyelmet kapott, miután két halálos baleset is történt 2018-ban és 2019-ben, amely a teljes 737 MAX flottát földre kényszerítette, míg idén több incidens is történt, kezdve azzal, hogy januárban az Alaska Airlines által üzemeltetett 737 MAX 9-es gépen egy ajtópanel a levegőben kiszakadt helyéről, folytatva azzal, hogy több repülőgép hajtóműve is kigyulladt, egészen odáig, hogy a vállalt ellen valló korábbi alkalmazottak közül immár hárman is gyanús a körülmények között haláloztak el az elmúlt hónapokban.

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 110 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2024. május 24. 12:24 Szerkesztve
Fontos tisztában lenni azzal, hogy a cikkben említett "FAA" (Federal Aviation Administration) egy BELFÖLDI USA légügyi szervezet, és így a nemzetközi-globális jogköre korlátozott. Ezért említ a cikk csak 292 USA-ban regisztrált repülőgépet, és nem az eddig világszerte leszállított 1729(!!!) darabot. A "nem-USA" által tulajdonolt gépekre az ICAO / IATA / EASA adhat ki bármilyen hiba-kijavitásra vontakozó figyelmeztetéseket, utasításokat, javaslatokat. Azt kellene megnéznie a cikk írójának, -a pánik keltés helyett -(!!!) hogy ezek a nemzetközi szervezetek, az FAA bejelentést követően, kiadtak-e hasonló figyelmeztetés, utasítást??? Valószínűleg igen...
Intel
2024. május 24. 08:17
Az USA-ban is hemzsegnek az orosz ügynökök. Beférkőztek a FAA-hoz is.
pandalala
2024. május 24. 08:06
" Harmadszorra is elhalasztották a Boeing embert szállító űrhajójának indítását Origo " Remélem, a földelés is rendben van/lesz ....
2024. május 24. 08:04 Szerkesztve
Nem értitek ti ezt a diverzitás-ekvalitás-inkluzivitás bizniszt.. Annak a fémlemeznek joga van más lenni, eltérően a többi, földelt (=fölhözragadt) alkatrészhez. Földeletlen fémlemez lives matter! Elég, ha ő földeltként identifikálja magát (=transzföldelt). Akinek ez nem tetszik, az rasszista transzfób rémisztő képződmény!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!