Fél Európa ezt a beruházást akarta, Magyarország megszerezte – a brüsszeli lap szerint így már „nem jó ötlet"
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/02/Z-2n19pNe6tonKxfvmtK1yMWRJ0_nDtguMhF_13kntU/fill/276/155/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIzMDVhZDllOTJjYjQwNDk4NWJmMjJiYzQ1YjY4NmZj.jpg)
Amíg nem dőlt el, hogy Szegeden épül fel a gyár, addig nem tartották ilyen veszélyesnek.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/02/Z-2n19pNe6tonKxfvmtK1yMWRJ0_nDtguMhF_13kntU/fill/276/155/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIzMDVhZDllOTJjYjQwNDk4NWJmMjJiYzQ1YjY4NmZj.jpg)
A blokkosodás helyett az olaszok is mernek nyitni a kínai cégek felé, nagy kérdés, mit szólnak Brüsszelben ehhez a váratlan fordulathoz.
Nyitókép: AFP/Kisbenedek Attila
Olaszország szabad piac, ezért természetesen a szabályokat betartva ösztönözni kell a hazai mellett a külföldi befektetéseket is – jelentette ki Adolfo Urso vállalkozásvédelmi miniszter, aki a Corriere della Serának azt is elárulta, hogy folyamatosan tárgyalnak azokkal a vállalatokkal, amelyek gyárakat építenének Európában.
Úgy értesültem, hogy a Stellantis kínai partnere gyárat építene Európában, Lengyelország és más uniós tagállamok között gondolkozik. Megtehetné ezt Olaszországban is
– mondta a miniszter, aki tehát egyértelműen azon az állásponton van, hogy országa gazdaságának erősítése céljából a blokkosodás helyett igenis nyitni kell a keleti országok felé is.
Magyarország régóta ezt hangoztatja, ám rengeteg támadás éri emiatt Brüsszelből – nagy kérdés, egy kínai gyár olaszországi felépítésére hogyan reagálnának Nyugaton. Nem ez lenne az első eset, amikor kettős mércét alkalmaznak: korábban a kínai autóakkumulátor-gyár miatt kritizálták Magyarországot, miután fél Európa elől szerezte meg a beruházást.
Ezt is ajánljuk a témában
Amíg nem dőlt el, hogy Szegeden épül fel a gyár, addig nem tartották ilyen veszélyesnek.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.