Új idők jönnek: Magyarország kulcsállam lesz
Hazánk a gazdasági semlegesség stratégiáját követve kapcsolódási pont lehet az európai és az ázsiai piacok között.
A világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának elnöke nemrég még Orbán Viktorral tárgyalt a BYD szegedi óriásberuházásáról.
A világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának elnöke, Vang Csuan-fu szombaton még Orbán Viktor miniszterelnökkel Budapesten tárgyalt a BYD szegedi óriásberuházásáról, vasárnap azonban már a befektetők felé fordította figyelmét – írja a Világgazdaság.
Kínai hírforrások Vang levelét idézik, melyben elrendeli, hogy a BYD az idén a korábban jelzett 200 millió jüan dupláját, 400 millió jüant fordítson részvény-visszavásárlásra. Ez az összeg 55,6 millió dollárnak felel meg. A BYD piaci értéke 518 milliárd jüan (72 milliárd dollár), ennek csupán a 0,77 ezreléke az árfolyam-karbantartásra szánt összeg.
Az 55,6 millió dollár kínai viszonylatban akár tetemesnek is mondható, de a nyugati tőzsdéken aprópénzszámba megy, ott ugyanis milliárdokban mérik a befektetőknek ilyen formában visszajuttatandó összeget.
A portál egy példát is hoz: a BYD megemelt keretösszege 19,8 milliárd forintnak felel meg, míg tavaly a Magyar Telekom a májusi részvény-visszavásárlási aukcióján 14,6 milliárd forint értékben vette vissza saját papírjait. A távközlési vállalat a tavalyi üzleti év rendkívüli sikerére hivatkozva az idén tavasszal már 24 milliárd forintot költ részvény-visszavásárlásra, azaz negyedével többet, mint a BYD.
Vang még december 6-án azt rendelte el, hogy a BYD 200 millió jüanért vásároljon saját részvényeket a sencseni tőzsdén, a megszerzett értékpapírokat pedig vagy egy alkalmazotti részvénytulajdonosi program indításához, vagy a jegyzett tőke csökkentésére használja fel. A tavaly év végén tett első ajánlat azonban nem tudta megállítani a részvényárfolyam zuhanását.
A Világgazdaság rávilágít: a mostani bejelentésben a visszavásárlás korlátait is meghatározzák, eszerint a részvényekért nem adhatnak többet az akciók meghirdetését megelőző harminc nap átlagos kereskedési árának másfélszeresénél. A visszavásárlásokat központosított ajánlattételi ügyletek révén hajtják végre, s a cél a befektetői bizalom erősítése, valamint a cég értékének stabilizálása és növelése – közölte a BYD.
A BYD eladásai tavaly 62,3 százalékkal nőttek éves alapon, a cég 3 024 417 hibrid és elektromos hajtású járművet értékesített, a belső égésű motorokkal szerelt autók gyártásával már korábban felhagytak.
A január 201 493 darabos mérleggel zárult, ez 33,14 százalékkal több ugyan az egy évvel korábbinál, de 40,92 százalékkal kevesebb a decemberben. A fékeződésben szezonális tényezők játszottak közre, s szinte valamennyi jelentős kínai autógyártóra hasonló hatással voltak.
Nyitókép: Miniszterelnöki Sajtóiroda / Fischer Zoltán