Retteghetnek a francia sofőrök – mesterséges intelligenciát kapnak a traffipaxok
Rengeteg kérdés övezi a fejlesztést.
Földön, sínen, levegőben.
Az Euronews csokorba szedte, hogy – Nyugat-Európa gazdái és a német mozdonyvezetők mellett – ki mindenki sztrájkol még a következő hónapokban úgy, hogy az a lakosság széles tömegeit érinti. Az eredmény: igen sokan.
Nagy-Britanniában az egyik nagy vasúti szakszervezet, az Aslef január utolsó és február első napjaira egynapos gördülő sztrájkokat hirdetett meg, ami a privatizált brit vasúti hálózat legkülönbözőbb pontjait érinti: aki mostanában az Avanti West Coasttal, a CrossCountryval, az East Midlands Railway-jel, a West Midlands Trainsszel, a GTR-rel, az LNER-rel, a Southeasternnel, az SWR-rel vagy a TransPennine-nal szeretne utazni, az kétszer is gondolja meg. A mozdonyvezetők azt kifogásolják, hogy a fizetésük öt éve nem emelkedett.
Emellett a londoni HÉV, a London Overground is sztrájkol február 19-20., majd március 4-5. között az RMT szakszervezet szervezésében.
Németországban, ahol a mozdonyvezetők szakszervezete idén már így is komoly kalamajkát okozott, a sztrájkolók immár a légi közlekedést is leállásra kényszerítik: február 7-ére, szerdára a Verdi szakszervezet meghirdette a Lufthansa földi kiszolgálóinak munkabeszüntetését.
Ebből minden bizonnyal jelentős járatkiesések és késések következnek mindazok számára, akik a napokban megfordulnak Frankfurt, München, Hamburg, Berlin és Düsseldorf repülőterein.
Előreláthatólag szerda hajnali 4 órától 27 órán át tart majd a sztrájk.
A legkeményebb sztrájkok ugyanakkor Franciaországban várhatók:
ott a Párizs környéki központi régió, Île-de-France busz- és metróvezetői sokalltak be.
Szakszervezetük, a CGT-RATP héthónapos sztrájkidőszakot hirdetett meg: február 5-től szeptember 9-ig bármikor sztrájkolhatnak. Ez már csak azért is fájdalmas, mert ha a bérmegállapodás nem jön össze időben, a kiesések a július végétől augusztus közepéig tartó párizsi olimpiát is érinthetik.
SOEREN STACHE / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP