Fél Európa ezt a beruházást akarta, Magyarország megszerezte – a brüsszeli lap szerint így már „nem jó ötlet"
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/02/Z-2n19pNe6tonKxfvmtK1yMWRJ0_nDtguMhF_13kntU/fill/276/155/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIzMDVhZDllOTJjYjQwNDk4NWJmMjJiYzQ1YjY4NmZj.jpg)
Amíg nem dőlt el, hogy Szegeden épül fel a gyár, addig nem tartották ilyen veszélyesnek.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/02/Z-2n19pNe6tonKxfvmtK1yMWRJ0_nDtguMhF_13kntU/fill/276/155/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIzMDVhZDllOTJjYjQwNDk4NWJmMjJiYzQ1YjY4NmZj.jpg)
Az ipar hanyatlása miatt több nagy olasz várost is a marginalizáció fenyegeti, Elon Musk szerint egyetlen megoldás létezik: ki kell nyitni az országot a kínai cégek előtt.
Hosszabb összeállításban számolt be az Il Foglio arról, mi történt az olasz ipari területek megszűnése után a nagyobb városokkal: Torinót marginalizálta a Fiat búcsúja, és mára a Taranto városára jellemző acélgyártás is bizonytalanná vált.
Még Elon Muskot is felkérték, hogy vigye Olaszországba a Tesla gyártását, ám ő azt javasolta, az ország nyissa meg a kapuit egy kínai gyártó előtt.
A cikk példaként Magyarországot említi, ahol a BYD megépíti első európai üzemét.
Nem ez az első eset, hogy a nyugati sajtóban irigykedve figyelik a Magyarországon megvalósuló beruházásokat, igaz, az egyik brüsszeli lap már „rájött”, hogy ha a magyar kormány köt megállapodásokat, az „veszélyezteti az uniós piacot".
Ezt is ajánljuk a témában
Amíg nem dőlt el, hogy Szegeden épül fel a gyár, addig nem tartották ilyen veszélyesnek.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.
Nyitókép: AFP/Alain Jocard