Kifut első útjára a világ legnagyobb tengerjáró hajója

2024. január 27. 16:35

Ötször nagyobb, mint amekkora a Titanic volt.

2024. január 27. 16:35

Szombaton Miamiból útnak indul a világ legnagyobb utasszállító tengerjáró hajója. A Royal Caribbean hajója, az Icon of the Seas, amely 365 méter hosszú, és 20 fedélzete van, összesen 7600 utas befogadására képes, és 2000 fős legénység dolgozik rajta, ötször nagyobb, mint a Titanic. 

A hajón található 7 medence, egy vízipark 6 csúszdával és több mint 40 bár, valamint étterem.

A hajó első útjára már minden jegy elkelt,

és a 2024-es év hátralévú útjaira is gyorsan fogynak a helyek – írja a Euronews.

Az Icon of the Seas olyan funkciókkal, mint a cseppfolyósított földgázzal (LNG) működő motorok, a motorok által a víz felmelegítésére használt hő, valamint a kikötőkben az elektromos hálózatra való csatlakoztatás lehetősége, a Royal Caribbean „eddigi legfenntarthatóbb hajója” lesz a társaság szerint.

A környezetvédők azonban aggódnak mivel szerintük, habár az LNG-hajtású hajók valóba kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki a levegőbe, viszont sokkal több metánt, amely jóval erősebb üvegházhatású gáz, mint szén-dioxid. Ennek ellenére a tervek szerint a következő években vízreboátandó üdülőhajók többsége már LNG-meghajtású lesz.

Ezt is ajánljuk a témában

***

Nyitókép: Jonathan NACKSTRAND / AFP

Összesen 53 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Nimril
2024. január 28. 18:26
Aha, mi meg menjünk gyalog, vagy biciklivel, mert különben elpusztul a bolygó! Klímavészhelyzet van! Apátok faszát....
BBrutus
2024. január 28. 08:34
Gréta, műhúst zabáló Donáth hol vagytok? Pusztul a Föld!!
Tuners
2024. január 28. 00:57
“ olyan funkciókkal, mint a cseppfolyósított földgázzal (LNG) működő motor, a motorok által a víz felmelegítésére használt hő, valamint a kikötőkben az elektromos hálózatra való csatlakoztatás lehetősége” Nem akarok ünneprontó lenni, de a “ motorok által a víz felmelegítésére használt hő” bármit is akarjon jelenteni ez a mondat, Kb 50 éve bevett gyakorlat, negyven éves bárkámon van ilyen “funkció”, gondolom az indirect bojlerre gondolnak ahol a motor hulladékhőjével / hűtőkörrel melegítesz vizet. Röviden “calorifier” “kikötőkben az elektromos hálózatra való csatlakoztatás lehetősége” ajjajj, ugyanez, kb 50 éve bevett gyakorlat, minden valamirevaló hajón ez megvan, nyilván a 20 dekkes óceánjárón “kicsit” izmosabb csatlakozók vannak, de bevett gyakorlat, általában van genset, inverter akkuról meg rácsatlakozás. Esetleg “travel power” is ami inventer közvetlenül alternátorról. Vizen szeretünk sok lábon állni. Ne próbáljunk már 50 éves technikát breaking newsként beállítani.
nemecsek-3
2024. január 28. 00:41
Nem izgatott fel a lehetőség. Jó nekem a Balaton meg egy gumimatrac
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!