A Mandiner is beszámolt arról a brüsszeli zöld javaslatról, amelynek értelmében két kategóriára bontanák a B kategóriás jogosítványt. Eszerint a B mellett bevezetésre kerülne a B+ jogosítvány is, akik pedig csak az előbbit szereznék meg, számos korlátozásra számíthatnának. Például 110 km/h lenne a maximális megengedett sebesség az autópályákon és a vezethető gépjárművek súlykorlátozása 1,8 tonna lenne. Az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetéséhez a javaslat szerint külön B+ jogosítvány megszerzése lenne kötelező.
Novemberben a Magyar Autóklub levélben fordult a szakbizottság magyar EP-képviselőihez és az FIA-val (Nemzetközi Automobil Szövetség) együtt kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az komoly anyagi és gyakorlati terhet róna a lakosságra, az autóval dolgozókra, sőt a környezetvédelmi célkitűzéseket is akadályozná.
A Vezess.hu arról számol be:
az EU Tanácsa által elfogadott javaslatba végül nem került be a B+ kategória bevezetése.
A tanács megtartotta a bizottság javaslatának általános irányvonalát, de számos változtatást is tett.