Ezért buknak meg leggyakrabban a tanulóvezetők
A KRESZ-vizsgán tavaly a vizsgázók 44 százaléka nem ment át, míg a forgalmi vizsgán ez az arány 54 százalék.
„Meggyőződésem, hogy az uniós döntéshozók feladata az európai polgárok segítése és a jogszabályok egyszerűsítése lenne, és nem újabbnál újabb adminisztratív és pénzügyi terhek kivetése” – reagált a tervre a Fidesz EP-képviselője.
Két kategóriára bontaná a B kategóriás jogosítványt egy új brüsszeli javaslat. Eszerint a B mellett bevezetésre kerülne a B+ jogosítvány is, akik pedig csak azelőbbi szereznék meg, számos korlátozásra számíthatnának.
Például 110 km/h maximális megengedett sebesség az autópályákon és a vezethető gépjárművek 1,8 tonnás súlykorlátozása. Az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetéséhez a javaslat szerint külön B+ jogosítvány megszerzése lenne kötelező. Az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottságában hétfőn megvitatott a vezetői engedélyekre vonatkozó szakbizottsági jelentéstervezetet nem támogatja a Fidesz vajdasági EP-képviselője, Deli Andor.
A politikus szerint a javaslat európai polgárok számára újabb pénzügyi terhet jelentene a jogszabályok egyszerűsítése helyett.
„Meggyőződésem, hogy az uniós döntéshozók feladata az európai polgárok segítése és a jogszabályok egyszerűsítése lenne, és nem újabbnál újabb adminisztratív és pénzügyi terhek kivetése” – szögezte le Deli Andor az Infostarthoz eljuttatott közleményében.
Nyitókép: MTI / Czeglédi Zsolt