Törökország az igazságért harcol a digitális korban
Az AI, amely képes deep fake-eket generálni, az igazi tartalmat megkülönböztethetetlenné teszi a hamistól, ezzel erodálva a közbizalmat és súlyosbítva az igazság válságát.
Mint kiderült, nem a színész, hanem AI-generált képmása szerepelt a reklámban.
Tom Hanks aggodalma valóra vált: „utolérte” az AI. A világsztár az Instagramon posztolta, hogy a fogászati reklám, amely az arcát használja, hamisítvány: egy AI-generált videóról van szó, képmásának felhasználásába pedig nem egyezett bele. Hangsúlyozza: „Semmi közöm hozzá.”
Tom Hanks már tavasszal ezt mondta:
„Holnap elüthetne a busz, de mivel az AI és a deep fake segítségével bárki újraalkothatja magát bármilyen életkorban, ugyanúgy készülhetnének velem filmek a végtelenségig”.
Egyelőre nem világos, hogy Tom Hanks kezd-e valami a deep fake reklámmal jogi szempontból.
Nyitókép: Képernyőmentés