A nemzetek Európájának programja ma
A Patrióták frakciója világos alternatívát mutat a központosító törekvésekkel szemben, és lehetőséget ad a polgároknak, hogy közvetlenül hatással lehessenek a róluk születő döntésekre. Szájer József írása.
Ez könnyen balesetekhez vezethet.
Kezdenek elkopni a külföldi gyártású repülőgépeken a fékek, amelyeket a szankciók miatt nem tudnak az oroszok szervizelni, ezért az Aeroflot, az orosz nemzeti légitársaság egész egyszerűen nem használ fékeket – írja a Moscow Times. Július 31-éig bezárólag kilenc ilyen repülőgépe volt az Aeroflotnak, öt darab Boeing 777-es, két Airbus A321-es, egy 320-as és egy A330-as.
A biztonsági előírásoknak megfelelően legfeljebb tíz napig lehetne ilyen állapotban használni a gépeket, a fékek használatának mellőzésével ugyanis a pilóták könnyedén túlfuthatnak a futópályán. Az időjárási viszonyok romlásával pedig a rizikó is megnő.
Oroszország ukrajnai invázióját követően az Európai Unió, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság lezárta légterét az orosz gépek előtt, márciusban pedig a Boeing és az Airbus is bejelentette, hogy nem hajlandóak szervizelni az orosz légitársaság színeiben repülő gépeiket, és alkatrészeket sem fognak küldeni Moszkva számára. Ennek következtében az Aeroflotnak legkevesebb 25 repülőgépét kellett kibeleznie alkatrészekért: az üzemképes alkatrészeket eltávolították belőlük, hogy szükség esetén más repülőgépekbe lehessen őket beszerelni.
Nyitókép: Joan Valls / NurPhoto / AFP