Egyébként a kötelező tanúsításra vonatkozó szabályokat úgy játszotta ki a vállalat, hogy a merülőhajót nemzetközi vizeken használták. Az OceanGate végül menesztette Lochriget, sőt még be is perelték mondván, megszegte a szerződésében foglaltakat, amikor a „vállalat bizalmas információit megosztotta a hatóságokkal”. A cég tagadta Lochridge minden állítását.
Viszont nem csak Lochrdige fogalmazott meg aggodalmakat a merülőhajóval és a vállalattal kapcsolatban. A Tengertechnológiai Társaság (MTS) 38 tagja közös levelet fogalmazott meg a vállalat vezérigazgatójának, Stockton Rushnak 2018-ban. Az MTS a levelet végül nem hozta nyilvánosságra, ennek ellenére gyorsan eljutott Rushhoz. A szakemberek a levélben arról írtak, hogy a Titan fejlesztését „katasztrofális” hibák jellemzik, valamint arra figyelmeztették a vállalatot, hogy ennek „súlyos következményei lehetnek az iparág minden szereplőjére nézve”.
Azt is hozzátették, „legalábbis félrevezető” az OceanGate marketingje, mivel azt állítja, hogy a Titan megfelel a DNV kockázatértékelő cég biztonsági szabványainak, holott az OceanGate egyáltalán nem tervezte tanúsíttatni a tengeralattjáróját.
A cég erre azt állította, hogy az „innovációs szintjük felette áll az érvényes biztonsági szabályoknak”.
Azóta kiderült: a Titan még a legalapvetőbb biztonsági felszerelésekkel sem volt felszerelve. Walt Hendrick, az amerikai hadsereg búvárokat kiképző programjának korábbi biztonsági koordinátora a Daily Beastnek elmondta: a Titánon nincs olyan jeladó, ami jelzést küldhetne a parti őrségnek, amely alapján megtalálhatnák. Hozzátette, elvileg a merülőhajónak megvan a saját képessége ahhoz, hogy felszínre emelkedjen, vészhelyzetben is, de a rendszerei könnyen tönkremehetnek, ha technikai probléma merül fel.