Az év, amikor a világ választott: körkép 2024-ről
Az emberiség történelme 2024-ben sem ért véget. Szerencsére. A változások azonban drámaiak, világrendünk recseg-ropog, s az év végén is látszik: senki nem tudhatja biztosan, mit hoz a közeljövő.
A vásárlók szerint a vállalat megpróbálja az amerikai woke-ideológiát belekeverni az indiai kultúrába.
A Starbucks kávéóriás legújabb, transzneműekről szóló reklámkampánya nagy felháborodást váltott ki Indiában – írta a Breitbart. Az amerikai vállalat „a neveddel kezdődik” címmel indított kampányt az „elfogadásról és befogadásról”. A Starbucks India által megosztott videó két indiai szülőt mutatott be, akik egy kávézóban találkoznak a transznemű gyerekükkel.
„A Starbucksnál szeretünk és elfogadunk téged olyannak, amilyen vagy. Mert az, hogy önmagad vagy, nekünk mindent jelent”
– hirdette a politikai/kávéhirdetés.
A Starbucks India azt írta: „a neved meghatározza, hogy ki vagy – akár Arpit, akár Arpita”.
A kampány azonnal komoly ellenérzéseket váltott ki a többségében hindu országban. A Twitteren számos olyan poszt jelent meg, amely a „woke-ideológia” népszerűsítését kritizálta.
„Komolyan, az utolsó dolog, amire szükségem van, az egy nyugati multinacionális vállalat prédikációja.
Foglalkozzatok inkább a kávé felszolgálásával”
– írta az egyik felhasználó.
***
Nyitókép: Getty Images / Alexi Rosenfeld