Pedig az igény láthatóan nő: a diákokat, mint az igazgatóhelyettes elmondja, az egzotikusnak hangzó nyelv vonzza, és az ingyen tanulási lehetőség, amivel elsajátíthatják a világ egyik legnehezebb nyelvét. Mások a kultúrába, történelembe szeretnek bele, és vannak szép számmal olyanok is, akik a karrierlehetőséget látnak abban, hogy megtanulnak egy ritkán beszélt nyelvet. Agnieszka Barátka maga is tanított magyart varsói általános és középiskolákban, volt hát alkalma felmérni, mit tud az egyszeri diák hazánkról. A történelmi események, közös hősök fontosnak bizonyultak számára, ahogy az is „országimázs-pont”, hogy Molnár Ferenc Pál utcai fiúkja kötelező olvasmány Lengyelországban. De sokan turistaként is jártak Magyarországon:
„többen utaltak a magyar-lengyel barátságra is, »két jó barátra«, bár nem tudták elmagyarázni ezt a jelenséget”
– sorolja az igazgatóhelyettes.
A program végeztével ugyancsak felmérik, milyen a visszhangja a dolognak: látható, hogy a diákok zöme a ritka nyelv ismeretét, a baráti ország kultúrájának, történelmének, közös örökségének a megismerését, Magyarország személyes megismerésének vágyát, a barátkozási lehetőséget, emellett a magyar nyelv nyelvtani sajátosságainak köszönhetően a logikai gondolkodás fejlesztését emelte ki.