olyan segítővel dolgoztak, akinek nem volt tartalék terve.
.„A hegymászókat támogató üzemeltetők továbbra is úgy gondolják, hogy ők csupán expedíciós szolgáltatásokat nyújtanak, nem vezetik ezeket az embereket, ezért nem éreznek felelősséget irántuk” – idéz egy megszólalót az Outside magazin.
Mint a cikk rámutat: a Furtenbach Adventures tulajdonosa elmondta, szerinte sok haláleset megelőzhető volt. Véleménye szerint a halálesetek az oxigénigénny rossz tervezésének és az általános biztonsági előírások mérséklésének következményei. „A jégesésben lévő három serpán és az IMG-ügyfelen kívül, aki valószínűleg szívrohamot vagy szélütést kapott, meggyőződésem, hogy az összes többi haláleset elkerülhető lett volna, ha betartják a biztonsági előírásokat és mindig elegendő oxigénellátást biztosítanak” – fogalmazott. „A halálesetek mindegyikének hasonló a mintája” – tette hozzá.
A Climbing the Seven Summits cég vezérigazgatójának a cikk szerint már 44 ügyfele ért fel biztonságosan az Everest csúcsára. Pemberton úgy véli, hogy eltérő a gondolkodásmód az irányító cégek között – egyesek egyszerűen logisztikai operátorként tekintenek a csúcsra készülő ügyfelek számára, míg mások inkább a hegymászók biztonságára összpontosítanak.
Pemberton úgy véli, hogy egyes ügyfelek súlyos árat fizetnek, ha nem tesztelt szolgáltatókkal dolgoznak, amelyek alacsonyabb árat kínálnak. „Sajnos az emberek életüket vesztik annak érdekében, hogy 10 000 dollárt megtakarítsanak. Úgy tűnik, nem számolnak azzal, hogy az emberek,