A kiskorúaknak szóló szexuális tartalmak vásárlói és eladói virágzó hálózatot alakítottak ki az Instagramon – írta a Wall Street Journal a Stanford Egyetem kutatására hivatkozva.
„Az Instagram összekapcsolja a pedofilokat, és olyan rendszereken keresztül irányítja őket egymáshoz, amelyek kiválóan összekapcsolják azokat, akiknek hasonló az érdeklődési körük” – áll a Stanford és a Massachusetts Amherst Egyetemközös kutatásában.
Az ilyen fiókok a platformon nem titkolják, hogy milyen tartalmakkal foglalkoznak, ugyanakkor arra azért vigyáznak, hogy ne tegyenek közzé nyíltan illegális anyagokat a kutatók szerint.
„Bizonyos emojikat kódként használnak, például a térkép »kiskorúakhoz vonzódó személy« – a pedofil eufemizmusa –, a »sajtos pizza« pedig gyermekpornográfia kódja” – mondta Brian Levine, az amhersti UMass Rescue Lab igazgatója.
„Sok felhasználó úgy írja le magát, mint »az élet apró dolgainak szerelmesei«”
– mondta.
„Az Instagram problémája a tartalomfelfedezési funkciókban, a témák ajánlásának módjában, valamint abban rejlik, hogy a platform mennyire támaszkodik a keresésekre és a fiókok közötti kapcsolatokra” – mondta a lapnak David Thiel, a Stanford Internet Observatory vezető szakértője, aki korábban a Metánál dolgozott.
A kutatók szerint a platform olyan kereséseket is lehetővé tesz, amelyekről a Meta is tudja, hogy illegálisak. A felhasználók egy felugró ablakot kapnak, amely értesíti őket arról, hogy a tartalomban „gyermekekkel szembeni szexuális visszaélések” szerepelhetnek, de ennek ellenére lehetővé teszi a találatok megtekintését a felhasználóknak.
A National Center for Missing & Exploited Children, (Nemzeti Központ az eltűnt és kihasznált gyermekekért) nevű nonprofit szervezet 2022-ben 31,9 millió bejelentést kapott gyermekpornográfiáról.
A bejelentések 85 százalékát a Meta tulajdonában lévő platformokról tették,
csak az Instagramról mintegy ötmillió érkezett.
A Stanford kutatói a Twitteren is találtak pedofil fiókokat, de korántsem annyit, mint az Instagramon, amelynek sokkal nagyobb, 1,3 milliárdra becsült felhasználói bázisa van. A Twitter továbbá kevésbé ajánlotta, és sokkal gyorsabban törölte az ilyen fiókokat.