Spiegel: Magyarország a kínai befektetések egyik európai célországa

2023. május 10. 09:15

A debreceni akkugyárról cikkezik Németország legolvasottabb lapja.

2023. május 10. 09:15
null

2013 óta a legalacsonyabb szintre estek a kínai beruházások Európában – ezzel a címmel közölt cikket a Spiegel. Ezek főként az autóiparban és a fogyasztási cikkek ágazatában koncentrálódnak, derült ki a Kínára szakosodott Merics Intézet Berlinben közzétett tanulmányából.

A kínai befektetések 88 százaléka négy európai országba tömörül: Németország, Nagy-Britannia, Franciaország és Magyarország.

A Spiegel cikkéből kiderül, a kínai befektetések Európában 2022-ben összesen 7,9 milliárd eurót tettek ki. Ez megfelel a 2013-as szintnek, és 22 százalékos csökkenést jelent 2021-hez képest. A nagyszabású projektek egyik fókuszában az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok állnak.

Magyarország egy hatalmas akkumulátorgyár építési projektje miatt áll a rangsor élén

– a kínai CATL csoport összesen több mint 7 milliárd eurót akar befektetni az üzembe, írja a Spiegel.

Nyitóképünk illusztráció. Forrás: MARTIN SCHUTT / dpa-Zentralbild / dpa Picture-Alliance via AFP

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Daily
2023. május 10. 13:47
A szoc. Scholz még a kikötőiket is eladja a kínaiaknak. " BERLIN, Oct 26 (Reuters) - The German cabinet allowed China's Cosco to buy a stake in a terminal in the country's largest port on Wednesday in a decision pushed through by Chancellor Olaf Scholz that triggered unprecedented protest within the governing coalition. With the support of Scholz's Social Democrat-led ministries, the cabinet approved a 24.9% stake investment by Cosco in one of logistics firm HHLA's (HHFGn.DE) three terminals in the Hamburg port. "
Válasz erre
1
0
letsgobrandon
2023. május 10. 13:44
Zöld gyárat épít Debrecenben a világ vezető lítiumcella-gyártó cége Az Eve Power debreceni beruházás bejelentő sajtótájékoztatóját tartották kedden déltől. Az eseményen Alexander Holden, az Eve Power senior alelnöke elmondta, angolként keveset tudott korábban Debrecenről, ám nagy örömöt jelent számukra az, hogy beruházásukat egy ilyen izgalmas városba hozhatják el. Nyilvánvaló számomra, hogy a BMW miért itt hoz létre üzemet: az oktatás, a helyi emberek, az erőforrások is a város mellett szólnak, valamint azok a lehetőségek, amelyeket itt nyújtanak egy vállalat számára – húzta alá az alelnök. Hozzátette: a BMW megjelenése a városban okot adott az Eve Powernek is arra, hogy ide települjenek, s mivel termékeiket nem kell majd messze szállítaniuk, a BMW ezáltal is egy nagy lépést tesz a zöld megoldások felé. https://www.dehir.hu/debrecen/szijjarto-peter-a-debrecenieknek-nincs-oka-a-felelemre-az-uj-akkumulatoruzemek-miatt/2023/05/09/
Válasz erre
4
0
letsgobrandon
2023. május 10. 12:57
Németország, Nagy-Britannia, Franciaország ... ott miért nem vergődik az LMP?.. meg a nyomorék kamuzöldek
Válasz erre
5
0
Türelem
2023. május 10. 12:16
Kína gazdasági elsőbbsége lassan megkérdőjelezhetetlenné válik. Így érthető, hogy az USA, a kínai versenyképesség, piacszerzés, befolyás korlátozása érdekében felhasználja a zsoldos Ursula vezette Brüsszelt is. Párhuzamosan az európai versenyképesség , a gazdaság totális felszámolásával az Ukrajnába kihelyezett háború kötelező szponzorálásával. Az EU vezetése Európa megmaradása ellen dolgozik, a pénzt utasításra az ukránokra költi, holott lenne mire. Például a versenyképességre az akkumulátoros autók gyártása terén. tegnap a német Allianz Trade kolosszus értékelte ezen autók helyzetét, s megállapították, hogy például a kínai gyártók már megelőzték szoftvergyártás területén európai riválisaikat. Az elemzés szerint az európai autógyártóknak kettős kihívással kell szembenézniük. Egyrészt csökkent az európai autók eladása Kínában, másrészt egyre nagyobb kihívást jelent az európai autóipar számára a dinamikusan fejlődő kínai export. A szakértők szerint a német-szlovák-cseh autóipar óriási kihívások, profitcsökkenés elé néz. Az Inflaction Reduction Act /USA/elemzése szerint Európa vált a kínai export célpontjává. Európa nyitott az autók piacán, ennek köszönhetően a Tesla már húsz százalékot képvisel az európai autóimportban, míg az USA piacára egyre nehezebb bejutni az európai gyártóknak. Az angol JATO Dynamics szerint 2022-ben az elektromos autók eladása huszonkét százalékkal nőtt. Az Allianz Trade már a kínai importtal szembeni korlátozások szükségességét is felveti. Brüsszel nem készített még átfogó elemzést arról, hogy az EU gazdaságát, versenyképességét miben és milyen mértékben érintette, érinti az amerikai politikai-katonai érdekek feltétlen kiszolgálása, Brüsszel szerepe a tudatos, tervezett pusztítás, s nem egy érdemi, közösségi gazdaságpolitika kidolgozása. Helyette jött az LMBTQ propaganda, a családok, a gyermekek támadása. Bízom abban, hogy hamarosan a bíróság előtt kell majd felelnie Ursulának, a brüsszeli vezetésnek mindezekért.
Válasz erre
3
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!