Megtalálták a közös nevezőt: ez a kézenfekvő érdek kapcsolhatja össze a magyarokat és az ukránokat
„Magyarország abban érdekelt, hogy Ukrajna egy biztonságos és kiegyensúlyozott állam legyen” – fogalmazott az államtitkár.
Egyéves az ukrán elnök által kitalált pénzgyűjtő kampány, ami olyan neveket vonzott be, mint a Luke Skywalkert játszó Mark Hamill, Martin Scorsese vagy Andrij Sevcsenko.
A Politico arról ír, miként lett Luke Skywalker and Bear Grylls része Volodimir Zelenszkij ukrán elnök United24 nevű pénzgyűjtő kampányának, ami május 5-én ünnepelte egy éves évfordulóját.
Mint írják: a háború kitörése után az ukrán digitális miniszter, Mihajlo Fedorov megkereste az egyik vezető ukrán kreatív ügynökség és lap (a Hello! Magazine) vezetőjét, Jaroszlava Greszt, azzal az elképzeléssel, hogy
A kampány nevét Zelenszkij találta ki: United24; ahogy a célt is: „az egész civilizált felsorakoztatása Ukrajna mögött”. Gresz számára a feladat új volt, de a Politicónak azt nyilatkozta, hogy látni Zelenszkij elnök megviselt arcát egy Zoom-meetingen jó sok érzelmi töltést adott neki. A kampánycsapat öt fővel indult, de 12 főre bővült.
Az első „nagykövet”, aki nemzetközileg ismert celebritásként csatlakozott a kezdeményezéshez, Andrij Sevcsenko ukrán labdarúgó volt. Ő aztán hozta magával a többiek csatlakozását.
A svéd kutató Ivar Ekman, aki nemrég az ukránok kommunikációs stratégiájáról írt könyvet társszerzőként, azt mondta a Politicónak: a United24 jó példája annak, hogyan működik egy profi országkommunikációs kampány.
Gresz stratégiája az, hogy nem pénzt kérnek, hanem azzal keresik meg az embereket, hogy részesei lehetnek „a nagy ukrán győzelemnek”. Ezzel együtt egy év alatt 325 millió dollárt lapátoltak össze különféle módokon.
Fotó: Politico/United24