Michael Steiner, a Porsche kutatási és fejlesztési részlegének vezetője szerint „az e-üzemanyagokban rejlő lehetőségek óriásiak”, hogy miért, az a cikk szerint már nem érdekes, hiszen a céget az a Ferdinand Porsche alapította, akinek többek között a Volkswagen bogarat is köszönhetjük, de a munkásságának maga Adolf Hitler is híve volt. A cikk szólhatott volna arról, hogy a szintetikus üzemanyaggal a városi légszennyezés nem szűnne meg, a hidrogén és a metanol már önmagában hasznosítható üzemanyag, nem feltétlenül van értelme további szénlánc összekapcsolásának, de egyikről sem olvasunk. Valószínűleg azért, mert a cikk írójának ezekről fogalma sincs. Helyette a cikk azt taglalja, hogy a szintetikus üzemanyag német kormányzati szinten lelkes támogatója a német pénzügyminiszter, Christian Lindner, aki amellett, hogy szereti a porschet, Göring volt főhadiszállásából irányítja az ország pénzügyeit. Touché!
A felsorakoztatott érvekkel valóban nehéz vitatkozni. Az európai döntéshozók célul tűzték ki, hogy kevesebb, mint három évtizeden belül elérjük a klímasemlegességet, ráadásul az orosz-ukrán háborúval az országok korábban megalkotott energetikai menetrendjei is felborultak. Egyrészt ennek van pozitív hozadéka is, például a nukleáris technológia európai reneszánsza. Másrészről a megfogalmazott erőltetett zöldítésnek jelenleg nem láthatók a technológia feltételei. Felelőtlenül mondhatnánk, hogy még évtizedeink vannak hátra, majd megoldjuk valahogy, azonban az energetikában minden döntésnek évekkel, sőt, évtizedekkel később jelentkezik a hatása. Amennyiben nem akarjuk, hogy Európa még a jelenleginél is jobban legyen másoknak kiszolgáltatott, csak olyan megoldásokban gondolkodhatunk, ami már ma is kézzelfogható, ma is tudunk rá építkezni. Amelyek már ma is léteznek és legfeljebb finomhangolásra van szükség. Nem bízhatjuk sorsunkat vágyálmokra. Az akkumulátor technológiának számos előnye létezik, például városi autós közlekedésre kiválóan alkalmazható. Azonban a gyártáshoz szükséges nyersanyagok nem állnak kellő mértékben rendelkezésre a kontinensen, emiatt több elemző is arról beszél, hogy a zöld átállás jelenleg egy új, kínai függés kialakítását is eredményezheti. Politikai állásfoglalás helyett teret kell engedni a mérnököknek, a fejlesztőknek. Ha hagyjuk, a piaci logika a végén el fogja dönteni, hogy a szintetikus üzemanyag, az üzemanyag cella, az akkumulátor technológia, vagy egymást kiegészítve az összes jelenti-e a megoldást a zöld átalláshoz.