Megszólalt Varga Mihály az 1 milliárd eurós kínai hitelfelvétel kapcsán – itt vannak a részletek!
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/IP5JESDr-yyexeF1x5WKfpuQGrMVnF_Ilj1Y8eA-UY4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzk0ZWQ5ZGVjODZkYzQ1Mjk4NmE1ZjZkYTQyNjYyNWVh.jpg)
Ősszel egy japán Szamuráj-kötvény kibocsátására készülnek, ami tovább bővíti az ország finanszírozási lehetőségeit.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/IP5JESDr-yyexeF1x5WKfpuQGrMVnF_Ilj1Y8eA-UY4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzk0ZWQ5ZGVjODZkYzQ1Mjk4NmE1ZjZkYTQyNjYyNWVh.jpg)
A cél az, hogy akár 1000 kilométer per órás sebességgel közlekedhessenek a szerelvények.
Kína eszméletlen módon felgyorsítaná a vonatokat, a mérnökei ugyanis azon munkálkodnak, hogy megvalósítsák azt a nagyra törő álmot, hogy
– írta meg a Világgazdaság.
A lap arról is tájékoztatott, hogy az elképzelés szerint az egész vonat egy alacsony légnyomású, vákuumos csőben haladna, valamint a szerelvény a föld felett egy mágneses szupravezetőn mozogna.
A teljes sebesség eléréséhez, valamint a rendszer megbízhatóságának ellenőrzéséhez további kísérleteket végeznek.
A videót itt tudják megtekinteni:
Nyitókép: Képernyőfotó