Mindent elárasztó galambürülék miatt kétszázan rekedtek egy német mélygarázsban (VIDEÓ)
A több mint három órára fogságba esett emberek üdvrivalgásban törtek ki, amikor szabaddá vált az út előttük.
Úgy látszik, a szocdem kancellár és a zöld gazdasági miniszter nem ugyanúgy gondolkodik a kínaiak hamburgi üzletéről.
További kételyek merültek fel a német kormány azon tervével kapcsolatban, amely szerint eladná egy kínai vállalatnak a hamburgi kikötő egy részét – írja a Politico.
A német gazdasági minisztérium által készíttetett belső jelentés ugyanis – amit megszerzett a Politico –, azzal vádolja a kikötőt üzemeltető céget, hogy az elfelejtette idejében „kritikus infrastruktúrának” minősíttetni a kikötőt.
Olaf Scholz német szociáldemokrata kancellár 2022 októberében segített rá, hogy a kínai Cosco kisebbségi részesedést szerezzen a hamburgi kikötő Tollerort-termináljában, mindezt egy kínai állami látogatás előtt. A koalíciós partnerek azonban erősen kifogásolták az üzletet.
Robert Habeck zöld gazdaság miniszter azzal vádolja a terminált működtető céget, a Hamburger Hafen und Logistikot (HHLA), hogy
Ugyanis az évente 3,270,000 tonnánál többet kezelő kikötők mindenképp ebbe a kategóriába tartoznak a német törvények szerint.
A Cosco októberben 24,9 százaléknyi részesedést szerzett, de ha a kikötő kritikus infrastruktúra lett volna már akkor, akkor maximum 10 százalékot szerezhetett volna – írja a Politico.
A jelentés szerint 2022 áprilisig kellett volna regisztrálni a kikötőt kritikus infrastruktúraként a BSI német biztonsági szervnél, ám ez csak 2023 januárra történt meg. A HHLA tagadja a vádakat.
A hamburgi kikötő kulcsfontosságú, hiszen Németország kapuja a világ többi része felé. Jelenleg elsősorban persze Kína kapuja. Ez év első felében 4,4 millió szabványos konténer haladt át Hamburgon, és ez volt az egyetlen kikötő Európában, amely volumennövekedéssel büszkélkedhetett. A legtöbb konténer ugyanis Kínából érkezik és oda is indul vissza. Ugyanakkor a kancellár attól is tartott, hogy ha nem engednék be a kínaiakat, akkor azok könnyen átirányíthatják hajóikat Rotterdamba, Zeebrugge-be vagy Antwerpenbe.
A Német Gazdasági Intézet (IW) szerint
Január és június között akár 10 milliárd eurót is befektettek a második legnagyobb gazdaságba, megszégyenítve az előző hat havi 6,2 milliárd eurós rekordot.