Hamburgi kikötő kínai kézen: folytatódik a német koalíciós belháború

2023. április 26. 15:56

Úgy látszik, a szocdem kancellár és a zöld gazdasági miniszter nem ugyanúgy gondolkodik a kínaiak hamburgi üzletéről.

2023. április 26. 15:56
null

További kételyek merültek fel a német kormány azon tervével kapcsolatban, amely szerint eladná egy kínai vállalatnak a hamburgi kikötő egy részét – írja a Politico.

A német gazdasági minisztérium által készíttetett belső jelentés ugyanis – amit megszerzett a Politico –, azzal vádolja a kikötőt üzemeltető céget, hogy az elfelejtette idejében „kritikus infrastruktúrának” minősíttetni a kikötőt. 

Olaf Scholz német szociáldemokrata kancellár 2022 októberében segített rá, hogy a kínai Cosco kisebbségi részesedést szerezzen a hamburgi kikötő Tollerort-termináljában, mindezt egy kínai állami látogatás előtt. A koalíciós partnerek azonban erősen kifogásolták az üzletet.

Robert Habeck zöld gazdaság miniszter azzal vádolja a terminált működtető céget, a Hamburger Hafen und Logistikot (HHLA), hogy

egy év késéssel kérte a kikötő kritikus infrastruktúrává való nyilvánítását, mint ahogy kellett volna.

Ugyanis az évente 3,270,000 tonnánál többet kezelő kikötők mindenképp ebbe a kategóriába tartoznak a német törvények szerint.

A Cosco októberben 24,9 százaléknyi részesedést szerzett, de ha a kikötő kritikus infrastruktúra lett volna már akkor, akkor maximum 10 százalékot szerezhetett volna – írja a Politico.

A jelentés szerint 2022 áprilisig kellett volna regisztrálni a kikötőt kritikus infrastruktúraként a BSI német biztonsági szervnél, ám ez csak 2023 januárra történt meg. A HHLA tagadja a vádakat. 

A hamburgi kikötő kulcsfontosságú, hiszen Németország kapuja a világ többi része felé. Jelenleg elsősorban persze Kína kapuja. Ez év első felében 4,4 millió szabványos konténer haladt át Hamburgon, és ez volt az egyetlen kikötő Európában, amely volumennövekedéssel büszkélkedhetett. A legtöbb konténer ugyanis Kínából érkezik és oda is indul vissza. Ugyanakkor a kancellár attól is tartott, hogy ha nem engednék be a kínaiakat, akkor azok könnyen átirányíthatják hajóikat Rotterdamba, Zeebrugge-be vagy Antwerpenbe.

A Német Gazdasági Intézet (IW) szerint

a német vállalatok 2022 első felében új csúcsra növelték befektetéseiket Kínában.

Január és június között akár 10 milliárd eurót is befektettek a második legnagyobb gazdaságba, megszégyenítve az előző hat havi 6,2 milliárd eurós rekordot.

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
LancelotDuLac
2023. április 29. 14:09
"Hamburgi kikötő kínai kézen" XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Mandi!! meg kéne tanulni hihetően hazudni. Németo. nem Macedónia, vagy Magyarország XDDDDDDDDDDDDDDDDDDD A HHLA visszautasította a POLITICÓ vádakat és kijelentette, hogy megalapozatlannak tartja az állítást, arra hivatkozva, hogy mindenkor átfogó és átlátható tájékoztatást nyújtott– mondta Annalena Baerbock külügyminiszter szerdán.
begmann1
2023. április 27. 21:18
...
Csubszi
2023. április 26. 19:29
Kína pincsijei, ugye balos faszkalapok?
almaska
2023. április 26. 18:41
Ha németeknek annyira fontos az a kritikus infrastruktúra akkor miért nem tudják automatikusan regisztrálni a bizonyos teljesítményt meghaladó kikötőket és egyéb létesítményeket.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!