Nem vicc: afrikai közmunkára ítélték a Forma-1 világbajnokát
A Red Bull 27 éves holland sztárja a szeptemberi Szingapúri Nagydíj egyik sajtótájékoztatóján használt nem odaillő nyelvezetet.
Az időmérőket Leclerc, a versenyeket Perez nyerte a rendhagyóan zajló bakui nagydíjon.
Meglepően nyugodtan és balesetmentesen telt a vasárnap délutáni bakui nagydíj versenyfutama, különösen annak tükrében, hogy a pénteki kvalifikáción többször is le kellett állítani a versenyt, miután két pilóta is:
Pierre Gasly és Nyck de Vries a pályának szinte ugyanazon a pontján falnak ment.
A szombati sprintkvalifikáción pedig a Williams pilótája, Logan Sargeant törte össze a kocsiját, és így nem indulhatott az aznapi sprintfutamon.
A vasárnap délutáni verseny végül egy megszokottnak mondható dupla Red Bull győzelemmel zárult, igaz, az autók sorrendje eltért a szokásostól. A harmadik helyen pedig idén először Leclerc személyében egy Ferrari pilótának is sikerült felkerülnie a dobogóra.
Teljesen új lebonyolítással zajlott a Forma–1 2023-as idényének negyedik nagydíja
Négy hét várakozás után több újdonsággal és izgalmakkal tért vissza a Forma–1 az azeri fővárosban. Az első Forma–1-es sprintfutamot 2021-ben, Silverstone-ban rendezték, ám eddig a sprint mindig a vasárnapi verseny kvalifikációjának része volt. Most hétvégén először a sprint és a vasárnapi futam egymástól teljesen függetlenül zajlott Azerbajdzsánban. Mindössze egyetlen szabadedzés után pénteken megrendezték a vasárnapi verseny időmérőjét, majd szombaton napközben sor került a sprintfutam kvalifikációjára és a sprintfutamra is.
A FIA azzal indokolta a változtatást, hogy azzal, hogy a sprintfutamnak nincs hatása a másnapi rajthoz állásra, sokkal bátrabbak lesznek a pilóták, és többet mernek kockáztatni. Ez a bátorság végül leginkább az időmérőkön látszott meg. Bár a péntek délutáni sok hibázásnak az is lehet az oka, hogy most hétvégén csak egy szabadedzés volt, így nem volt annyi lehetőség a kísérletezésre, amivel így az időmérőn próbálkoztak a pilóták.
A versenyzők többségében pozitívan reagáltak a változtatásra, szerintük jót tesz a sportnak, hogy minden versenynapnak tétje van.
A ferraris Charles Leclerc úgy vélekedett, a FIA jó döntést hozott:
„Ezzel többet kockáztathatsz egy sprinten anélkül, hogy kockára tennéd az egész hétvégédet. Ez jó.”
– nyilatkozta.
Csapattársa, Carlos Sainz is egyetértett, szerinte így „sokkal izgalmasabb lett a verseny”.
A hétvége nagy győztese a Red Bull pilótája, Sergio Perez, aki a sprintfutam után a vasárnapi versenyt is megnyerte, úgy, hogy egyszer sem indult pole pozícióból. Ezzel az eredménnyel rekordot is döntött, ő lett az első versenyző, aki kétszer is nyerni tudott Bakuban, hiszen 2021-ben szintén ő végzett az első helyen.
Az idei első négy futamot 2-2 arányban nyerték a Red Bull autóversenyzői, és csupán hat ponttal előzi meg Verstappen mexikói csapattársát. Perez a tavalyi szezont a harmadik helyen zárta Leclerc és Verstappen mögött, idén viszont komoly esélye van rá, hogy megszorongassa csapattársát.
Ami az időmérőket illeti, Charles Leclerc kifejezetten jól érzi magát Bakuban. Az elmúlt három évben minden alkalommal sikerült megnyernie a kvalifikációs versenyt, ám ezt egyszer sem sikerült győzelemre váltania. Idén a sprintfutam időmérőjén is ő bizonyult a leggyorsabbnak, de végül a sprintversenyen is alulmaradt a második helyen kvalifikált Sergio Perezzel szemben. A Ferrari fiatal pilótáját sok dicséret éri, amiért az időmérők során egy kör erejéig rendszeresen képes olyan teljesítményt kihozni az autóból, amivel az erősebb Red Bullokat is meg tudja előzni.
Hiába zárja mindig az elsők között az időmérő futamot, a versenyeken rendszeresen visszacsúszik, csakúgy, mint csapattársa, Carlos Sainz. Ezt jól mutatja az is, hogy az idei versenyszezonban mindössze egyszer sikerült a Ferrariknak dobogós helyen zárniuk, holott a Mercedessel és az Aston Martinnal versengve a második legnagyobb erőt képviselik.
Miután 2021-ben a legutolsó futamon dőlt el a bajnokság sorsa, 2022-ben egy igen unalmas szezonnak lehettünk tanúi, amelyet magabiztosan dominált a holland Max Verstappen. Ehhez képest idén sokkal kiegyensúlyozottabbnak tűnik a verseny. A szezon elindulása előtt sokan úgy vélték, hogy az idei lehet Leclerc éve, aki idén megszorongathatja Verstappent. Mások ezzel szemben egy, a 2021-eshez hasonló Verstappen-Hamilton párharcban reménykedtek, igaz, ehhez szükség lett volna a Mercedes autóinak komoly javulására, ami egyelőre látszólag nem történt meg.
Perez már tavaly is ígéretes teljesítményt nyújtott, Alonso pedig óriási lehetőséghez jutott az Aston Martin fejlődésével. A visszatérő spanyol pilóta az első három futamot a dobogó harmadik fokán ünnepelhette, és Bakuban is az előkelő negyedik helyen zárt. Bár még nagyon az évad elején járunk, az már most látszik, hogy idén is a Red Bull dominál, és Sergio Perez teljesítményét látva úgy tűnik, Verstappen elkezdhet tartani csapattársától. A következő hónapok kulcsfontosságúak lehetnek, hiszen elég egy kisebb rontás Verstappentől, hogy Perez átvegye a vezetést, ami egy új, érdekes helyzetet teremtene a Red Bullnál.
Nyitókép: Giuseppe CACACE / AFP