Függetlenül attól, hogy a fentebb vázolt változtatásokra néhány évente minden statisztikai hivatalnak rá kell szánnia magát – különösképpen a fogyasztói kosár átalakítására, hiszen az emberek fogyasztási szokásai időnként azért változni szoktak –, a mostani korrekció sokakban keltheti a kozmetikai beavatkozás benyomását.
A Frankfurter Allgemeine Zeitungnak nyilatkozó elemző aláhúzza: az új adatok alapján
az infláció mértéke nem csökken Németországban
(ahogyan a korábbi számok sugallták), sőt, a maginflációs mutató – amely a hosszabb távú nemzetgazdasági trendek megértését segíti elő azzal, hogy a számításakor nem veszik figyelembe a rövid időn belül gyorsan változó elemeket, mint az élelmiszereket és az energiát – még növekszik is (a decemberi 5,2 százalékról januárban 5,6 százalékra, vö. Magyarország esetében ez 24,8 és 25,4 százalék az MNB adatai szerint).
Ez viszont nem csak Németországban, hanem az egész eurózónában és EU-ban is komoly gondokat jelenthet a jövőben.
A nyitóképen: döneres az alsó-szászországi Oldenburgban (Fotó: HAUKE-CHRISTIAN DITTRICH / DPA PICTURE-ALLIANCE VIA AFP)