A Mandiner korábban már tájékoztatott róla, hogy tavasztól fizetni kell majd a Facebook, a Messenger és az Instagram vagy éppen a Spotify használatáért is. Igaz nem közvetlenül, hanem az adatforgalmunkon keresztül.
A legújabb értesülések szerint a legnagyobb technológiai platformoknak be kell tartaniuk
a dezinformáció korlátozására és a gyermekek minél teljesebb online védelmére vonatkozó követelményeket
– tájékoztatott a hírről pénteken a Politico.
A TikTok, a Twitter, a Facebook és az Instagram most megerősítette, hogy az EU tartalomszabályozási törvénye, a Digital Services Act (DSA) értelmében a legszigorúbb szabályokkal kell majd szembenézniük. Az online platformoknak péntek éjfélig kell nyilvánosságra hozniuk, hogy hány európai használja a szolgáltatásaikat.
A TikTok pénteken egy blogbejegyzésben közölte, hogy 2022 augusztusa és 2023 januárja között átlagosan 125 millió havi aktív felhasználóval számolt. A Meta a héten jelentette be, hogy a Facebookon mintegy 255 millió, az Instagramon pedig mintegy 250 millió átlagos havi aktív uniós felhasználó volt 2022 júniusa és decembere között.
Az Európai Bizottság a vállalatok éves globális bevételének akár 6 százalékáig terjedő bírságokat is kiszabhat,
amennyiben vizsgálatai során az ilyen nagyon nagy online platformokat hibásnak találják. A nagyvállalatokat külső cégek is ellenőrzik majd, hogy eleget tesznek-e annak érdekében, hogy algoritmusaik és platformjaik ne jelentsenek komoly kockázatot a társadalomra. Ennek megfelelően a felügyelők hozzáférhetnek majd néhány kulcsfontosságú belső adathoz.
Nyitókép: Olivier Douliery / AFP