Volt egyszer egy iciri piciri házacska...
Ott lakott egy iciri piciri ,,téglácska.” Volt annak sok iciri piciri kis ökre, Agyhalott mind, ezt mondta róluk a fő ,,Ogre.”
A spanyol multinacionális luxus sportcipő- és pulóverüzlet a gyermekpornográfiára is utaló reklámkampányt készített.
A Balenciaga luxusmárka a gyermekkollekcióit úgy hirdette legutóbbi kampányában, hogy
A fotókon néhol a sátánizmus Baal-kultuszára, gyermekáldozatokra is történik utalás, de találhatunk a képi környezetben alkoholos poharat, és nyakörvet is.
Némelyik kép hátterében az amerikai Legfelsőbb Bíróság állásfoglalása is feltűnik a gyermekpornó-ellenes törvény gyakorlati alkalmazásáról. Eszerint e felnőtt gyermekfilmek és fotók tiltottak ugyan, de az arra csak utaló illusztrációk, fotók megengedettek.
A normalitást kérkedően felrúgó kampány „túl jól” sikerült,
holott ezek többszázezer forint értékű „luxustoprongyok”. (Utóbbi kifejezés megokolt, lásd: milyen megrongált, szétszaggatott tornacipőket árulnak milyen áron, jómódú sznob fiataloknak – a szerk.) A netezők szenvedélyes felháborodással kommentelnek, vásárlók tömegei pedig tüntetően kerülik a luxusmárka üzleteit.
A botrány a magyar tiktokerekhez is eljutott, fiatalok kommentárvideókban utasítják el a spanyol luxusmárka kampányát. De
a napokban Tucker Carlson, a Fox News sztár műsorvezetője is riadóztatott műsorában.
A műsorvezető úgy fogalmazott: „a bizonyítékok alapján arra a következtetésre juthatunk, hogy az amerikai társadalom legbefolyásosabb emberei között van egyfajta tolerancia a pedofília iránt, amelyet nem találnánk meg egy átlagos amerikai középosztálybeli családban”. Erről itt írtunk bővebben.
A Balenciaga bocsánatkérésében a következőképpen exkuzálta magát. „Őszintén bocsánatot szeretnénk kérni mindenkitől, akit megsértettünk a kampányunkkal.
A plüssmackós táskáinkat nem szabadott volna gyerekekkel együtt bemutatni”
– írták.
A New York Times úgy értesült, a spanyol luxusmárka anyagcégcsoportja, a Guccit is magában foglaló francia Kering Holland NV nem tervez retorziót, szerződésfelbontást a Balenciagá-val.
A posztkeresztény nyugati világ ébredő felháborodása végső soron összefüggésben lehet Jézus – Máté evangéliuma 18-ik fejezetében található –, még sokaknak rémlő intésével: „Aki pedig megbotránkoztat egyet e kicsinyek közül, akik hisznek bennem, jobb annak, ha malomkövet kötnek a nyakába, és a tenger mélyébe vetik.”
Nyitókép: Képkocka / Independent