de ezt persze csak annyira érdemes készpénznek venni, mint az időjárás-jelentést fél órával az augusztus 20-ai tűzijáték előtt.
Az indulási eljárás egyebekben hasonló lesz a korábbiakhoz. A kilövés után két percig az SLS oldalára szerelt, fehér színű, szilárd üzemanyagú rakéták szolgáltatják a tolóerőt. Miután ezek kimerültek, önműködően lecsatlakoznak az SLS maradékáról, amit így a narancssárga színű központi rész hajt tovább, amelynek négy hajtóműve van. Ezek a hajtóművek még az űrsiklóprogramból maradtak meg, a későbbi repülések során pedig majd korszerűbb darabokra cserélik őket.
Egy ilyen hajtómű több mint 2000 kilonewton tolóerőt képes leadni (ami nehezen elképzelhető mértékű erő, de az összehasonlítást talán segíti, ha megemlítjük, hogy a MÁV legerősebb mozdonya rövid távon ennek csak a 15 százalékát tudja, ami korszerű európai mozdonyok között is elég jó adatnak számít), amire az előzetes tervek szerint a szilárd üzemanyagú rakéták leválása után még nyolc percig van szükség. Ezt követően a központi rész is leválik, s az Orion egyedül folytatja az utat.
Ami sokakat zavar a tengerentúlon, az az, hogy a fentebb bemutatott rendszerből egyedül az Orion űrhajót lehet majd újból felhasználni, miután visszatért a Földre. Az SLS-t gyakorlatilag minden egyes misszió előtt újra le kell gyártani, ami a NASA szempontjából persze bomba üzlet, de az adófizetők és más, piaci szereplők frusztrációja is érthető.
Egy SLS bekerülési költsége indításonként kétmilliárd dollár körül van