Az EMBT egy 2018-as videóban
A tervek szerint a végleges rendszer része lesz a torony hátsó részére szerelt, távirányítású fegyverállványon elhelyezett 30 milliméteres gépágyú,
amely légvédelmi és drónelhárítási feladatokra egyaránt alkalmas,
szemben a KF51 7,62 géppuskájával.
Igaz, egy ilyen kaliberű, szintén távirányítású állvány az EMBT tornyán is helyet kapott. Praktikussága és használhatósága ellenére a gépágyú elfoglalja a moduláris, küldetés specifikus és cserélhető rendszer helyét, így várható, hogy a végleges változatban cserélhető lesz. Egyébként a könnyebben páncélozott, és légvédelmi célok ellen szánt gépágyú már a hatvanas években a francai AMX-30 harckocsin megjelent a főfegyverzettel párhuzamosított változatban. Ez a megoldás nem vált be, és ugyan újra felbukkant a 152 milliméteres sima csövű ágyúval/rakétavetővel felszerelt kísérleti MBT/KPz-70 tornyán egy távirányítású toronyban, végül nem terjedt el.
Mostani megjelenésének oka valószínűleg ugyanaz, mint a fenti esetben: a 140 milliméteres ágyú korlátozott, 22 darabos lőszerellátása. A fegyverzetet egy 12,7 párhuzamosított nehézgéppuska egészíti ki.
A védelemről a nyilvánvaló okokból titkosított összetételű és vastagságú páncélon kívül több rendszer is gondoskodik.
Az izraeli Elbit Trophy APS aktív védelmi rendszere mellett az E-LAWS lézer érzékelő, illetve az egyéb fenyegetések elleni Multi-Threat Detection System (MTDS) felelőssége a harckocsira leselkedő veszélyek elhárítása.
Mindezeket a tervek szerint egy fejlett mesterséges intelligencia fogja kiegészíteni, amely önállóan, emberi beavatkozás nélkül is képes a veszélyek kategorizálására és elhárítására. Sőt, a hírek szerint alkalmas lesz a jármű egyszerűbb környezeti viszonyok közötti vezetésére is. Ez utóbbival kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy régóta folynak kutatások az MI katonai szolgálatba állítására, de a fenti képességek várhatóan csak a végleges változat 2035-re várható szolgálatba állításakor lesznek elérhetőek..
A lánctalpas erődök harmadik fő jellemzője, a mobilitás területén sem áll rosszul az amúgy nem kifejezetten könnyű, 61,5 tonnás jármű. Az 1650 lóerős MTU 883 jelű erőforrás szilárd felületű utakon 65 km/h sebességet, és 460 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.