Kell is Trump cenzúraellenes hadjárata: már a Wikipedia társalapítója szerint is balos propagandát terjeszt az oldal
Nem véletlen, hogy Donald Trump hivatalba lépését követően szeretné helyre rakni a cenzúra ügyét.
A Google után most újabb közösségi platform, a Pinterest döntött úgy, hogy moderálja a tudományos konszenzustól eltérő tartalmakat a klímalválság kapcsán.
Mostantól szűri a Pinterest a klímaválságra vonatkozó hamis és félrevezető információkat, összeesküvés-elméleteket. Ez azt jelenti, hogy a tiltással összefüggésbe hozható reklámok és tartalmak többé nem jelenhetnek meg a platformon.
A közösségi médium blogbejegyzésben fejtette ki, hogy
gátat kíván szabni az olyan tartalmak terjedésének, amelyek „sértik a közösség jólétét, biztonságérzetét és bizalmát”.
Éppen ezért – közölte a felület – többé nem lehet közzé tenni olyan bejegyzést, tartalmat a Pinteresten, amely elutasítja a klímaválság tényét és hatásait, vagy az e körben gyakorolt emberi közrehatás jelentőségét.
A Pinterest a továbbiakban szűri azokat a tartalmakat is, amelyek hamis vagy félrevezető információkat tárgyalnak a klímaválság megfékezése kapcsán, mint ahogy a tilalom alá tartoznak azok az információk is, amelyek a tudományos adatokat hamis színben tünteti fel annak érdekében, hogy a klímatudomány hitelét rombolja.
Törölni fogja a Pinterest azokat a „káros, vagy félrevezető” bejegyzéseket is, amelyek nem megfelelően mutatják be a természeti katasztrófákhoz, szélsőséges időjárási jelenségekhez hasonló vészhelyzeteket.
„Szakértőkkel egyeztetve megtudtuk, hogy ez a fajta dezinformáció valódi károkat okoz. Az álhírek, hamis információk terjedése hátráltatja a klímaválság elleni küzdelmet; kiüresíti az erőfeszítéséket arra vonatkozóan, hogy egy egészséges bolygót építsünk”
– kommentálta a tartalom-moderálási változásokat Sarah Bromma, a Pinterest vezetője.
A Pinteresten egyre divatosabbak a zöld életvitellel összefüggő tartalmak. A Pinterest ezért olyan, a tudatos reklámozással összefüggő szervezetekkel dolgozik együtt a dezinformáció leküzdését célzó tartalommoderálási irányelveken, mint a Conscious Advertising Network.
Nemcsak a Pinterest szűri a klímaválsággal kapcsolatban nemkívánatosnak tartott tartalmakat. Az Alphabet tavaly októberben jelentette be, hogy a Google keresőfelületein, a YouTube-on és egyéb szolgáltatásait igénybe véve többé
A Pinterest egy 2010-es alapítású amerikai közösségi képmegosztó weboldal, átlagosan havi 12 millió látogatóval. A közösségi média részeként ezt a platformot is rendszeresen éri az a kritika, hogy a szólásszabadságra káros módon moderálja az oda felkerült tartalmakat.
Kép: Artur Widak / NurPhoto / NurPhoto via AFP
Dobozi Gergely