Üzleti osztály a repülőn: nincs már igény az első osztályú jegyekre, a business viszont tör előre
Amerikában teljesen lemondtak róla, Európában még ragaszkodnak hozzá, csak az a kérdés, meddig.
223 percet késett a repülő, beperelték az utasok az amerikai céget. Az Európai Unió Bírósága döntött az ügyben.
Az Európai Unió Bírósága tegnapi döntése értelmében abban az esetben is jár a késés utáni kártérítés, ha az indulás vagy érkezés az EU-ban van, de átszálláskor a késés EU-n kívüli útvonalon történik.
Főszabályként az EU 261-es, utasok kártalanításáról szóló rendelet kimondja, hogy az Európai Unió területére érkező, vagy onnan induló járat esetén kártalanítás illeti meg az utast bizonyos nagyságú késés, járattörlés, vagy az utazási osztály lefelé módosítása esetén. Függetlenül attól, hogy azt uniós vagy nem uniós légitársaság repüli, és attól is, hogy a késés (átszállás esetén) az út mely szakaszában keletkezett.
A három kártérítést követelő utas ügye egészen a luxemburgi székhelyű bíróságig jutott. Utazásukhoz egy utazási irodán keresztül a Lufthansánál foglaltak repülőjegyet a Brüsszelből San Joséba tartó járatra. A két kontinenst összekötő útvonalon azonban nem a Lufthansa, hanem a Star Alliance légiszövetség keretében az amerikai United Airlines üzemeltette a járatot.
a késedelem miatt Hollandiában az utasok beperelték a United Airlinest. Az EUB végül kimondta, hogy az utasoknak jár a 600 eurós kompenzáció az okozott kellemetlenségek miatt.
Borítókép: PATRICK PLEUL / dpa-Zentralbild / dpa Picture-Alliance via AFP