Az államnak valóban van feladata ezen a téren. Ugyanakkor nagyon nehéz egy olyan rendszert létrehozni, amely teljes mértékben kiegyensúlyozott a házaspár szülők, az egyedülálló szülők és az élettársi kapcsolatban élő szülők között. Jómagam határozottan támogatnám azt a megközelítést, amelyben a házaspárok részesülhetnek a legkedvezőbb elbánásban. Magyarország ezt az utat járja. Magyarország családpolitikája a rendkívül megszorító bevándorláspolitikával párosulva a magyar népesség növekedését hivatott szolgálni. Minden elismerésem a magyaroknak, hogy ezt megtették. Ugyanakkor nem vagyok biztos abban, hogy ez a megközelítés politikai szempontból életképes lehet az Egyesült Államokban. Etnikai értelemben ugyanis nekünk nincsen egységes és szolidáris országunk. Ehelyett Amerika rendkívül sokszínű és széttöredezett ország, az emberek pedig nem szívesen támogatnak olyan politikát, amely a születések számának növekedését kívánja elérni. Emellett a kezdetektől fogva egy sajátos „libertariánus” politikai szellem hatja át az országot, amelynek értelmében az emberek reproduktív döntéseinek befolyásolása nem az állam feladata. Vagyis mindent összevetve a születések növekedését támogató politikának Amerikában nincsen nagy támogatottsága. Ez persze sajnálatos, és sok káros hatással jár együtt. Ennek tudható be, hogy az ország hajlamos enyhébb bevándorlási politikát folytatni, amely véleményem szerintem a történelmünk e szakaszában kifejezetten kontraproduktív.
Vagyis a hagyományos családszerkezet és a „kis közösségek” gyengülése a bevándorlás malmára hajtja a vizet? Ezt éli át az Európai Unió manapság? Milyen veszélyekkel jár a tömeges bevándorlás a Nyugatra és a nyugati kultúrára nézve?
Igen, a hagyományos családi struktúra erodálása, valamint a jelenleg tapasztalt házassági és születési arányok apadása mindenképpen olyan helyzetet idéz elő, amely ösztönzőleg hat bevándorlásra. Ez végső soron munkaerőhiányból fakad, illetve abból, hogy a jómódú emberek és a vállalati szféra olcsó, de nagy munkabírású embereket keres olyan munkákra, amelyeket, mint mondják „amerikaiak már nem vállalnak el” vagy nincsen elég amerikai, hogy elvégezze ezeket a munkákat. Az olyan országokból és kultúrkörökből származó bevándorlás, amelyek nem ismerik, vagy nem értenek egyet a nyugati kultúrával megosztó és gyengítő hatású. Folyamatosan hangoztatják, hogy a sokszínűség Amerika ereje, ugyanakkor a tapasztalat éppen ezzel ellenkező irányba mutat. A különféle csoportok között egyre mélyülő megosztottságot, ellenségeskedés láthatunk, akiknek gyűlöletük a domináns fehér európai ember ellen irányul dacára annak, hogy az országot lényegében ők építették fel, illetve az alapját képező eszméknek is ők a megteremtői. Véleményem szerint nem sok jót ígér a jövőnkre nézve, ha Amerikát egy „többnyelvű panzióvá” alakul.
Nemrég fejtette ki egy tanulmányában, hogy a progresszív ideológia térnyerése az iskolákban veszélyezteti a fiatalok szellemi fejlődését, integritását, valamint emellett a szülők gyermekeik neveléséhez való jogát is. Milyen fenyegetéseket lát ezzel kapcsolatban?
Ez valóban egy riasztó folyamat, amely azonban már régebb óta zajlik. A tudományos életben mindig is túlsúlyban voltak a progresszív beállítottságú emberek. Az elmúlt öt-hat évben azonban ez igencsak felerősödött, amely az eltérő álláspontot megfogalmazókkal és a progresszív szellemi dogmákat megkérdőjelezőkkel szembeni intoleranciában ölt testet. A nézeteltérésekből fakadó viták helyett cenzúra és büntetések légköre harapódzik el. Jómagam is „persona non grata” lettem az egyetemen, számos apró módon jelét adták a kiközösítésemnek. A dékán megfosztott minden bizottsági megbízatásomtól, és megfosztottak alapvető kurzusaimtól. Mindez pedig azért történt, mert kétségeimnek adtam hangot az olyan politikákkal kapcsolatban, mint például a megerősítő intézkedések.