Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Mark Zuckerberg azt állítja, a Facebook nem csak a pénzre hajt.
Mint arról mi is beszámoltunk, Frances Haugen – aki a közösségimédia-óriás PR-igazgatója volt korábban – kedden, egy washingtoni szenátusi meghallgatáson azt mondta: a Facebook erkölcsi csődbe jutott. Haugen azt mondta: a Facebook egy többmilliós elitklubot hozott létre olyan felhasználókból, akiket alig moderált, valamint azt is állította: a vállalatnak pontos felméréseik voltak arról, hogy mennyire rossz hatással van az Instagram a tinilányok lelki egészségére.
Mark Zuckerberg Facebook-posztban reagált Haugen állításaira, melyet a Media1 szemlézett. Szerinte nem igaz, hogy a Facebook ne törődne a biztonsággal, a jóléttel és a mentális egészséggel. Elmondása szerint Haugen egy fals képet festett le a cégről, amikor azt állította, hogy csak a profit érdekli, az emberek nem.
Cáfolatként Zuckerberg azt hozta fel, hogy új algoritmust hoztak létre, hogy több barátokról és családtagokról szóló tartalom jelenjen meg a hírfolyamban a vírusról szóló videóknál. Pedig ez nem a profit mellett szólt, mert az emberek így kevesebb időt töltenek a platformon. Szerinte az sem igaz, hogy figyelmen kívül hagynák a kutatásokat máskülönben miért hoztak volna létre egy iparág-vezető kutatási programot? – tette fel a kérdést.
A vezető hozzátette: a gyerekek médiahasználatával is kiemelten foglalkoznak, ezért hozták létre a Messenger Kids nevű alkalmazást, mely biztonságosabb a felnőtt változatnál. Felfüggesztették a gyerek-Instagram fejlesztését is.
Nyitókép: Brendan Smialowski / AFP