A Facebook egyik korábbi termékfejlesztője, Frances Haugen arról beszélt egy interjúban, hogy a közösségi oldal Joe Biden megválasztása után túl korán kapcsolta ki azokat a biztonsági beállításokat, amelyek a dezinformációik és az álhírek terjedését akadályozzák, pusztán azért, hogy több hirdetési bevételhez jusson a cég, írja a CBC nyomán a Telex. Hozzátették: Haugen szerint ez is közrejátszott abban, hogy január 6-án Trump hívei megostromolták a Capitoliumot, az amerikai törvényhozás épületét. A zavargásokban többen életüket vesztették, egy tüntetőt a Capitolium épületén belül lőtt le a capitoliumi rendőrség egy tagja. emlékeztettek.
A Telex arról ír, hogy Haugen 2019-ben csatlakozott a Facebookhoz, előtte a Google-nél és a Pinterestnél is dolgozott. Haugen arról is beszélt, hogy a Facebooknál állandó konfliktusok voltak abból, hogy a közösség vagy a cég érdekeit tartsák szem előtt, és általában utóbbi győzött, mindig úgy optimalizálták az algoritmust, hogy még több hirdetési bevételhez jussanak. A szakember szerint
a Facebook 2018-ban úgy változtatta a hírfolyam algoritmusát, hogy annak hatására megszaporodtak a gyűlölködő tartalmak az oldalon,
viszont azt látták, hogy még többen regisztrálnak, és a felhasználókat is közelebb hozzák egymáshoz, aminek köszönhetően több hirdetést tudtak eladni. Megírták: Haugen is tanúskodni fog azon a szenátusi meghallgatáson, amit a Facebook fiatalokra gyakorolt káros hatásai miatt hívtak össze. A Telex szerint a Facebookot üzemeltető cég PR-igazgatója, Nick Clegg félrevezetőnek nevezte Haugen állításait, szerinte a Facebook minden tőle megtesz az oldal biztonságos használata érdekében. A Facebook dolgozóinak kiküldött memójában is arról ír, hogy alaptalanok a cég ellen mostanában felhozott vádak.
Fotó: MTI/EPA/Michael Reynolds