Az egyik nagy tábor (például az európai néppárti képviselők) azt tartaná megfelelőnek, ha a 80 milliárd eurót meghaladó piaci értékű cégek esnének a szabályozási körbe, és csak bizonyos szolgáltatások tekintetében (a Google esetében például csak a keresési és marketing szolgáltatás). Létezik azonban olyan álláspont is – ilyen az európai szocialistáké is – amely szerint a szabályozási körbe többféle szolgáltatást be kellene vonni, például a videó és zenei streaming szolgáltatást, a mobilfizetést és a felhőszolgáltatást is.
Nemcsak a parlamenti frakciók megosztottak a kérdésben, hanem a tagállamok is.
Franciaország több felhatalmazást adna a tagállamoknak arra, hogy szabályozzák a közösségi médiumok, marketingóriások működését. Azok az országok pedig, ahová az illető tech óriások európai telephelyeiket telepítették (ilyen Írország és Luxemburg), a jelenlegi status quo pártján állnak. Megjegyzendő, hogy a jelenlegi szabályok szerint csak azokban az országokban lehet hátrányos jogkövetkezményt kilátásba helyezni ezen a tengerentúli tech óriások működésével szemben, amelyekben e cégek telephellyel rendelkeznek.
Ez a dilemma a Financial Times értesülései szerint csaknem feloldhatatlan konfliktust okoz, senki sem akar ugyanis elmozdulni, gesztusokat tenni a másik irányába. Egyesek azonban reménykednek abban, hogy még azelőtt megoldás születik, hogy jövő év elején a tagállamok képviselői, az Európai Bizottság és a parlament közös ülés keretében tárgyalnák az ügyet. Szintén szempont az is, hogy még azelőtt döntés szülessen, hogy a 2022-ben az EU soros elnökségét ellátó Franciaország kampányüzemmódba kapcsolna a szintén jövő tavasszal esedékes elnökválasztásra.
Kép: JULIEN WARNAND / POOL / AFP