Az általuk végzett kutatásban közel 7000 szülő, valamint 6 és 14 év közötti gyerekeik vettek részt a világ szinte minden tájáról. A felmérés szerint az apák és az anyák többsége kreatívabbnak tartja a férfiakat, a tudósokról és sportolókról hatszor nagyobb valószínűséggel gondolják azt, hogy férfiak, és több mint nyolcszor nagyobb valószínűséggel gondolják azt egy mérnökről, hogy férfi, mint azt, hogy nő. A Lego-csoport marketingvezetője, Julian Goldin szerint
keményen dolgoznak az ilyen sztereotípiák megcáfolásán.
Ennek részeként a Lego a jövőben nem fogja kommunikálni, hogy egy-egy készletük fiúknak vagy lányoknak szól inkább. „A Legóval hagyományosan inkább a fiúk játszanak, de ma már vannak olyan készleteink, amiket kifejezetten úgy terveztünk, hogy a fiúk és a lányok számára is vonzó legyen” – mondta Goldin. A Lego.com oldalon a vásárlók már nem tudnak nemek szerint szűrni a játékaik között, ehelyett a weboldal témákat és tematikákat kínál fel.