Az ország esik szét, a miniszterelnök meg sehol – kiakadt a brit lap
Keir Starmer szerintük a nemzetközi politika kaszása.
Az új irányelvek szerint a brit oktatóknak „el kell fogadniuk a helyesírási, nyelvtani vagy egyéb nyelvi hibákat, ha azok nem akadályozzák jelentősen a kommunikációt”.
Nagy-Britannia egyetemi oktatóit felszólították, hogy ne pontozzák le a dolgozatokat helyesírási hibák miatt, mert a jó angol nyelv megkövetelése „homogén észak-európai, fehér, férfi elitizmusnak” tekinthető – írja a The Daily Mail. Mint írják, számos egyetem „befogadó értékeléseket” vezetett be azért, hogy csökkentse a fehérek és feketék, az ázsiaiak és egyéb etnikai kisebbségekhez tartozó egyetemi hallgatók közötti teljesítménybeli különbségeket, valamint csökkentse a szegényebb anyagi háttérrel rendelkezők magasabb lemorzsolódási arányát.
„Befogadó értékelések”
A Hull Egyetem részéről kijelentették, hogy „megkérdőjelezik a status quót”, és egyes tantárgyakban megszüntetik az írott és beszélt angol nyelv magas szintű ismeretének követelményét, mert ezt a „fehér férfiak elitizmusának” tekintik. Azt állították, hogy azokat a diákokat, akik az angol nyelvet második nyelvként beszélik, avagy diszlexiások, illletve rosszabb középiskolából érkeztek, úgy érezhetik, hogy hátrányban vannak képzettebb és helyben született, ezáltal „privilegizáltabb” társaikkal szemben.
Az új irányelvek szerint az oktatóknak „el kell fogadniuk a helyesírási, nyelvtani vagy egyéb nyelvi hibákat, ha azok nem akadályozzák jelentősen a kommunikációt”.
A Londoni Művészeti Egyetemen az írásbeli munka értékelésére vonatkozó új irányelvek szerint az oktatóknak „el kell fogadniuk a helyesírási, nyelvtani vagy egyéb nyelvi hibákat, ha azok nem akadályozzák jelentősen a kommunikációt, és a dokumentum nem írja elő kifejezetten, hogy a formailag pontos nyelv külön megjelölt követelmény”.
Frank Füredi, a Kenti Egyetem professzora megjegyezte: „az inkluzív értékelés társadalom mérnöki eszköz, amely sérti az egyetemi oktatás normáit”. Hozzátette: „az értékelési színvonal csökkenése gyengíti azt az elvárást, hogy a hallgatók jobban teljesítsenek. Rosszabb esetben az írástudatlanság normalizálását jelenti, miközben a diákok oktatása helyett a növendékeknek hízeleg”.
Fotó: MTI/kormany.hu/Árvai Károly