Ez a nyugati jogi hagyománytól nem idegen, ugyanis a köz- és a magánjog, az eljárásjog és a jogelmélet számos vívmánya szintén keresztény tanokból és gondolkodásból eredeztethető. Emellett a nyugati civilizáció egyik alapvető sajátossága az embert természeténél fogva megillető, általános érvényű jogelvek létezésébe vetett hit.
A globális jog kialakulásának a folyamata már régóta a jogtörténelmi fejlődés részét képezi, amelyhez – az I. századtól a XX. századig – számos neves, keresztény jogtudós, filozófus, teológus és politikus járult hozzá. Aquinói Szent Tamás úgy véli, hogy létezik isteni és emberi eredetű jog, amelyek nem állnak konfliktusban egymással.
Az isteni eredetű jog biztosítja ugyanis a jog egészének a koherenciáját.
Az európai integráció egyik alapítóatyjának számító Robert Schuman, bár soha nem beszélt kifejezetten a globális jogról, az integrációt inspiráló általa képviselt eszmék, elvek és értékek alapvető fontosságúak a globális jog fejlődése szempontjából. Ezek között említhető a szolidaritás, a háborúk békés jogi eszközökkel történő kiiktatása, az állami szuverenitásnak – a szuverén nemzetek megőrzésével történő – bizonyos mértékű csökkentése és a szubszidiaritás.
Az utóbbi elképzelés kapcsán fontos kiemelni, hogy a globális jog nem egy monopolisztikus világjog, hanem a sürgős megoldást igénylő globális jogi kérdések kezelésében mintegy kiegészíti a nemzeti és a nemzetközi jog hiányzó kapacitásait. A globális jogi közösség tehát nem is feltételez semmilyen globális államot, amely felülírná az államok szuverenitását. Ez ugyanis a társadalmi és politikai szabadság megszűnését jelentené. Ehelyett a globális jog csak olyan specifikus emberi szükségletek fedezéséhez járulna hozzá, ami hatékonyan csak globális szinten valósítható meg.