Megérkezett az első LNG-tankerhajó a krki terminálhoz

2021. január 02. 13:36

Az adriai cseppfolyósgáz-terminál kapacitása 2,6 milliárd köbméter évente.

2021. január 02. 13:36
null

Kikötött pénteken a krki Omisaljban az első amerikai LNG-tankerhajó 143 ezer köbméter cseppfolyósított földgázzal és ezzel az úszó terminál megkezdte kereskedelmi termelését – közölte Hrvoje Krhen, az LNG Hrvatska vállalat igazgatója, hozzátéve, hogy ezt egyhónapos próbaüzem előzte meg.

Az adriai cseppfolyósgáz-terminál kapacitása 2,6 milliárd köbméter évente. Az elkövetkező három évre sikerült értékesíteni az összes kapacitását, 2027-ig nyolcvan százalékát, ezt követően pedig – 2035-ig – a felét – mondta Krhen.

A terminál megkezdte működését

A horvát kormány 2016 áprilisában döntött arról, hogy egyelőre nincs szükség egy nagy kapacitású szárazföldi LNG-terminálra, és először egy úszó terminált épít, amely később alakítható át szárazföldivé. A Kvarner-öbölbe tervezett terminál 2021-ben kezdi meg működését, és a projekt 234 millió euróba (84,8 milliárd forint) kerül, ebből csak maga az úszó LNG-terminál (FSRU) 160 millió euróba. A horvát kormány százmillió euróval (36,2 milliárd forint) támogatta a krki LNG-terminál megépítését: 50 millió euróval 2019-ben és további 50 millió euróval 2020-ban.   

A projektet az európai uniós Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) koordinációs bizottsága 2017. februári döntése szerint 101,4 millió euróval támogatta. A fennmaradó összeget a horvát kormány által elfogadott finanszírozási terv szerint az LNG Hrvatska vállalat és az ország vezető gáz- és árampiaci állami vállalatai (HEP, Plinacro) biztosítják.

(MTI)

Összesen 64 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Illieral
2021. január 03. 09:52
Kicsit olvasson ennek a dolgonak útána mindenki, mert elsőre hülyeségnek tűnik, de nem feltétlelnül az: Az LNG-szállítás gazdaságossága A földgáz nagynyomású szárazföldi szállítóvezetékes szállítása felső határát 4000 km-nél szokták meghúzni, mert e távolság felett már több gázt kell felhasználni a szállítóvezetéki kompresszorok hajtására, mint a szállított gáz mennyisége. (A tengerbe fektetett szállítóvezetékek esetében ezt a határtávolságot 1200 km körül húzzák meg.) Ez egyben azt is jelenti, hogy 4000 km-en túl az LNG-szállítás már gazdaságosabb. A legnagyobb exportőrök voltak 2012-ben (millió tonna): Katar: 76,39, Malajzia: 23,72, Ausztrália: 20,88, Nigéria: 19,58, Indonézia: 18,97, Trinidad: 13,48, Algéria: 11,21, Oroszország: 10,86. Az LNG piaca gyorsan változik, és egyre újabb szereplők jelennek meg: Az ördög a részletkebn rejlik, de lehet ez nem is akkora ökörség. Persze Amicsik be akarnak törni erre a piacra is, de gyanítom nem drágább gázzal akarnak piacot szerezni. Ami nekem új, azaz, hogy a csővezetéken történő szállítás is elég energia igényes, ezt másol is írják, tehát az sincs ingyen.
triumphator
2021. január 02. 19:51
valahol felsír egy tonhalhegyi gréta...
mo ching
2021. január 02. 17:31
Volt már arra is példa, hogy az amerikai hajó az oroszoktól vette az LNG-t, aztán körbehajózták Skandináviát és eladták az európaiaknak szép nagy haszonnal. Nekik csak a haszon számít.
szürkeSzarvas
2021. január 02. 16:52
A Trump illetve a vén gyémántkereskedő követ iránti gesztus volt a LNG vétel.A velünk ellenséges Biden mögötti biboldók miatt később nem lesz kotelező.Drága,mint az állat-a magas kiterm költs. miatt.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!