az amerikai Szilícium-völgyben székelő technológiai vállalatok valójában már egy ideje olyan lobbihálózat kiépítésén dolgoznak, amellyel képesek minden ellenük irányuló kritikát kivédeni.
Az Európai Unió globális szinten is élen jár a technológiai cégek tevékenységét érintő szabályozások szigorításában, éppen ezért irányul az amerikai cégek figyelme az európai kontinensre.
A Google, a Facebook, az Amazon, az Apple és a Microsoft folyamatosan növelik a lobbitevékenységre szánt forrásokat. A cégek volt uniós tisztviselőket, politikai körökben is jó kapcsolatokkal rendelkező ügyvédeket alkalmaznak, új agytrösztöket hoznak létre, illetve – a gazdasági érdekeikkel egybecsengő – tudományos publikációkat is támogatnak.
Az öt technológiai vállalat 2020 első felévében annyi pénzt költött lobbitevékenységre, mint a 2019-es esztendőben összesen.
Ez számszerűsítve 19 millió eurót jelent, ami elősegíthette a cégek érdekeinek hathatósabb képviseletét az Európai Unióban.