Az adatok biztonságával kapcsolatos érzet
A megkérdezettek válaszai alapján a magyar lakosság a személyes adatait leginkább az orvosi rendelőben (58,9%), valamint a számlavezető bankjánál érzi teljes biztonságban (53%). Ez a teljes biztonságérzet viszonylag magas az önkormányzatoknál (44,5%), illetve az állami szerveknél (38,4%) is. A legalacsonyabb a meg nem nevezett „internetes hirdetési portálon” tárolt adat vonatkozásában a teljes biztonságérzet (3,3%), amely szintet alig haladja meg a Facebook-on (4%), valamint a Google-nél (5,1%), illetve egyéb online szolgáltatást nyújtó cégnél a (6,9%) tárolt adatok esetében. A telekommunikációs cégeknél is korlátozott azok száma, akik teljes bizalmi szintet mutattak (28,5%), de a saját számítógépen (16,6%), vagy okostelefon operációs rendszerében (13,5%) tárolt adatok felől sem teljesen nyugodtak a magyarok. Érdekes, hogy 41,5% százalék válaszolt úgy, hogy a Facebooknál egyáltalán nem érzi biztonságban az adatait, míg ugyanez az érték Google-nél csak 36,1%, amely tükrözheti a vállalat az adatkezelés vonatozásában a nagyobb átláthatóság elérésére tett erőfeszítéseit.
A tudatosság alacsony szintje
A magyar lakosság 71,4%-a semmilyen módon nem képezi magát annak érdekében, hogy felkészült legyen az online világ kihívásaival szemben. A fennmaradó 28,2% közül is legnagyobb arányban a barátok, ismerősök segítségét veszik igénybe (52,6%), míg a magukat képzők csupán 20,6%-a vesz részt valamilyen tanfolyamon és 15%-a fordul szakértőhöz. A legtöbben saját bevallásuk szerint szakmai anyagok, szakcikkek elolvasásával igyekeznek magukat felvértezni (47%).
A tudatosság korlátozott mértékét jelzi az is, hogy a válaszadók 46,9%-a soha nem állított a Facebookon az adatvédelmi beállításain, például azzal kapcsolatban, hogy ki láthatja a posztjait. A válaszadók életkor szerinti eloszlásából az rajzolódik ki, hogy a fiatalabb korosztály jóval tudatosabb az idősebbeknél. A 18-29 éves korosztály 70,4%-a, a 30-39 éves korosztály 65,3%-a, a 40-49 éves korosztály 50,7%-a, az 50-59 éves korosztály 40,4%-a, míg a 60 éven felüli korosztály 38,1%-a állított korábban az adatvédelmi beállításain. Ez a korosztály szerinti eltérés ugyanakkor nem jelentkezik ennyire szignifikánsan a Facebook használatát illetően, minthogy a 18-29 évesek 72,5%-a, a 30-39 évesek 66,7%-a, a negyvenes korosztály 56,0%-a, az ötven évesek 55,3%-a, míg a hatvanon túliak 49,8%-a használja napi szinten a platformot."