az üzleti bizalmi index lassan eléri a pandémia előtti szintet, de ezzel együtt az üzleti utasok nem tértek még vissza, pedig a légitársaságoknak nagy szüksége lenne a jól fizető ügyfelekre.
A közgazdász ismertetése szerint bár egyre több a járat, nagyon kevés az utas, ezt támasztja alá az is, hogy a belföldi járatokon 62, a nemzetközi járatokon mindössze 39 százalék a gépek kihasználtsága. Európában a nemzetközi járatok 55 százalékos töltöttséggel repültek júniusban, egy évvel korábban ez a mutató 89 százalék volt. Az alacsony utasforgalom mellett a másik probléma, hogy emelkedik a cégek üzemeltetési költsége. Kérdésre válaszolva ezzel kapcsolatban Brian Pearce jelezte: azok a kisebb, vagy közepes méretű cégek, amelyek nincsenek jelen a tőkepiacokon, komoly bajba kerülhetnek, ha az állam megszünteti a különböző támogatási formákat. „Számukra elkerülhetetlen lesz a csőd, ha nem emelkedik jelentősen az utasforgalom” – magyarázta. Mivel az előzetes foglalási adatok sem túl bíztatóak, a IATA szerint a korábban vártnál egy évvel tovább tart majd a kilábalás a válságból; 2023 helyett csak 2024-ben érheti el a szektor a pandémia előtti, értékesített utaskilométerben mért teljesítményt.
(MTI)