Továbbá, ha magát a gyártót nézzük, és az mondjuk többszemélyes részvénytársasági formában működik, a társaság részvényesei között számos Európán kívüli befektető is akadhat (akik közül maguk is sokan cégek); ezek működésének ellenőrzésére, szabályozására sok esetben egyik uniós tagállamnak sincs joghatósága. Természetesen ugyanez a logika nemcsak az európai gyártók, hanem a beszállítóik esetében is fennáll.
Ha a nyugati kapitalizmus működési elvét nézzük, a cégek autonóm szervezetek, amelyek működése tekintetében az államnak semmi keresnivalója nincs; ha pedig a kapitalizmusnak a kínai formáját is hozzáadjuk a képlethez, akkor ennek épp az ellenkezője igaz.
Tehát a nulladik feladat: feltárni és értékelni
Ahhoz, hogy az Európai Unió a kibertérben (is) önmaga ura lehessen,
elsősorban arra van szükség, hogy az uniós jogalkotás tisztázott mandátummal rendelkezzen a tagállamok részéről a célok és a megvalósítás tekintetében.