Bombaüzlet: kiderült, ki lehet a migránsbiznisz első milliárdosa
Az Egyesült Királyságban ehhez még embercsempésznek sem kell lenni.
Minden repülőgépbe 100-150 ágy férne a légi jármű méretétől függően.
A leállított repülőgépek intenzív osztályokká alakítását tervezik Nagy-Britanniában, a légitársaságok, a repülőterek és a döntéshozók már támogatásukat adták a tervhez – közölte hétfőn a kezdeményező Caircraft csoport. A csoport úgy véli, az A380s vagy az A340s és a hasonló nagy repülőgépek, amelyeket az új koronavírus miatti utazási korlátozások a földre kényszerítettek, hét-tíz nap alatt kiüríthetők és felszerelhetők intenzív ápolásra alkalmas ágyakkal és műszerekkel. Minden repülőgépbe 100-150 ágy férne a légi jármű méretétől függően. A terv most a kormány anyagi támogatására és koordinációjára vár.
Chris Tarry közgazdász, Nick Dyne ületember, Jonathan Sackier, az Oxfordi Egyetem sebészprofesszora és társaik alkotják az ötletet kidolgozó csoportot. A kanadai, a német és a malajziai kormánnyal is tárgyalnak a kezdeményezésről – mondta el a Reutersnak Dyne. Az Egyesült Királyság széles törzsű – kétfolyosós – gépekkel rendelkező légitársaságai támogatják az elképzelést. A cégeket nem nevezték meg, de úgy tudni, köztük van a British Airways és a Virgin Atlantic, valamint egy sor repülőtér és a CAA brit légiirányító is.
A szigetországban a következő hetekben várják a járvány tetőzését, ezért tábori kórházakat építenek Londonban, Birminghamben, Manchesterben és Cardiffban, hogy az országos egészségügyi szolgálatot (NHS) kisegítsék. A Caircraft egy hete dolgozik a terveken, amelyek szerint a repülők először oda szállnának, ahol igény lenne rájuk, csak ezután szerelnék fel őket. Ahogy a kezelést megkezdik, már nem szállnának föl. A repülőgépek nemcsak azért alkalmasak az intenzív ellátásra, mert mobilizálhatók és sok van belőlük, hanem azért is, mert levegőjüket szűrik, egyirányú légcsererendszerük a műtőkéhez hasonló. Dyne nem tért ki arra, hogy mennyibe kerülne egy-egy repülőgép átalakítása.
(MTI)