A vetélytárs Daimlerrel ellentétben, aki licenceit Franciaországban értékesítette, Benz saját gyártásra törekedett, és ő volt az első, aki 1888 nyarán gépkocsikat kezdett árulni. 1893-ban készült az óránként 18 kilométeres sebességre képes Viktoria nevű járműve, majd a következő évben a viszonylag olcsó Velo, a világ első sorozatban gyártott autója. 1894-ben már 67 autót sikerült eladnia, egy évvel később 135-öt. 1899-re a cég tekintélyes részvénytársasággá, a világ legnagyobb autógyárává fejlődött, amely 572 kocsira talált vevőt, a választék a kétszemélyestől a tizenkét személyesig terjedt, sőt, versenyautókat is építettek. Benz 1901-ben tíz különböző modellt kínált az 5 lóerős, kétülésestől a 20 lóerősig. Kocsijai azonban viszonylag lassúak voltak,
a vevők sebességre vágytak és kénytelen volt megváltoztatni a véleményét, mely szerint „az 50 km/h éppen elég”.
.Benz 1906-ban hagyta ott a céget, hogy megalapítsa a C. Benz Söhne céget két fiával, Eugennel és Richarddal. Még megérte, hogy a Benz és Társa Gázmotorgyár 1926-ban egyesült a Daimler motorgyárral, és így létrejött a Daimler-Benz AG, amely leginkább Mercedes-Benz autóiról volt híres. A Daimler-Benz 1998-ban egyesült az amerikai Chrysler autógyárral, és 2007-ig a DaimlerChrysler nevet viselte, akkor azonban a Chryslertől megvált, s csak Daimler néven működik tovább. A cég a világ tizenharmadik legnagyobb autógyártó és a legnagyobb tehergépkocsi-gyártó vállalata.
A feltaláló 1929. április 4-én hunyt el Ladenburgban, életének nyolcvannegyedik évében, köztisztelettől és közmegbecsüléstől övezve. Még az is felmerült, hogy mértékegységet neveznek el róla: egy benz egy kilométer/órát jelölt volna. A terv azonban füstbe ment, a benzin viszont német és magyar nyelvterületeken őrzi Benz nevét.
Borítókép: mercedes-benz.com