a magánszféra védelmének gyengülését nem kell elkerülhetetlenként elfogadni.
A GPS vagy cellainformációs adatok segítségével a rendőrség a fizikai értelemben vett követés nélkül is bárkinek megfigyelheti a mozgását. Ez nemcsak a magánszféra védelmére, hanem a demokratikus rendre is veszélyt jelent. Az alkotmánybíróságok előtt álló kihívás az, hogyan teremthetnek egyensúlyt az egyén szabadsága, valamint a biztonság iránti igény között.
Hogyan hat minderre az a közösségi média, amelynek köszönhetően még modern nyomkövető technológiákra sincsen szükség ahhoz, hogy sok ember életébe betekintést lehessen nyerni?
Nagyon érdekes kérdéseket vetnek fel az olyan új terek, mint a Facebook, a Twitter és mások. Vajon ezek tényleg közterek? Vagy inkább olyanok, mint a saját otthonaink? Vagy esetleg olyanok, mint a szalonok vagy templomok, illetve más olyan helyek, amelyek központi szerepet játszanak a civil társadalmakban? Vagy pedig valami teljesen újnak és példa nélkülinek tekinthetők? Az amerikai alkotmányhoz fűzött negyedik kiegészítés az eredeti értelme szerint azért védte az „otthont”, valamint az „iratokat”, mert ez jelentette az akkori kor „közösségi médiáját”. Egyértelmű kapcsolatot láttak ugyanis az indokolatlan „kutakodásokkal” és „vizsgálódásokkal” szembeni alkotmányjogi védelem, valamint az olyan politikai jogok gyakorlása, mint például a választójog és a gyülekezéshez való jog között. A huszadik században olyan új technológiák váltak népszerűvé, mint a telefon, a rádió és a televízió. Ezek egyfelől új „tereket” biztosítottak a civil társadalom virágzásához, másfelől viszont megfigyelési lehetőségeket is teremtettek az államnak. A Kongresszus és a bíróságok erre válaszként az új „terek” egy része tekintetében korlátozták a megfigyelés lehetőségét, míg mások vonatkozásában szélesebbre tárták az állam ellenőrzési hatásköreit. Ugyanakkor hangsúlyozom, hogy ezek a döntések nem kizárólag a magánszféra védelméről szóltak, hanem a szabadság és a biztonság iránti igények közötti helyes egyensúly megteremtésének, valamint az alkotmányos rend megóvásának a sokkal alapvetőbb kérdéseiről.
A közösségi médiaplatformokról is hasonlóképpen szükséges gondolkodnunk. Ennek megfelelően meg kell vizsgálnunk ezeknek az új „tereknek” a személyiség kibontakoztatásában, a civil társadalomban, valamint a politikai beszédben játszott szerepeit.