többségében olyan családokból származnak, ahol a családtagok többsége is iskolázatlan.
Busse szerint Linnemann iskolától távol tartós javaslata egész egyszerűen abszurd. „Minek üljenek otthon? Ott se tanulnak semmit” – mondja. Szerinte könnyű nyelvi fejlesztő iskolákról és speciális osztályokról beszélni, de ezekkel több probléma is van. Az igazgatónő számára egyértelmű, hogy mindenkinek iskolába kell járnia, aki szellemileg és fizikailag is alkalmas erre, és az iskola feladata volna kiegyenlíteni a gyerekek közötti különbségeket. A speciális osztályok szerinte nem jelentenek megoldást semmire, csak a gyengébb képességű gyerekek elszigetelésére alkalmasak. Busse szerint a 2004-ben megszüntetett felkészítő (elő)iskolák újranyitása orvosolhatná a gyerekek nyelvi problémáit, ehhez azonban nem áll rendelkezésre elegendő személyzet és infrastruktúra.
A köldök haram
Az igazgatónő szerint ugyanakkor nem csak nyelvi problémák adódnak az iskolában, ahol a gyerekek 97%-a migrációs háttérrel rendelkezik. Sok családban teljesen máshogy nevelik a gyerekeket, mint ahogy az Németországban megszokott, teljesen más szerepmodellek állnak a gyerekek előtt.
„Néha úgy érzem magam, mintha a középkorban lennénk”