Az easyJet azt közölte, hogy az incidens tolatás közben történt, és hogy az utasokat visszavitték a terminálra, ott részletes tájékoztatást kaptak, és ételutalványokat osztottak nekik. Azt írták, hogy egy másik repülőgép fogja elvinni az utasokat, ami a közlemény kiadásakor már úton volt Amszterdamba. Az utasaink és a személyzetünk biztonsága és jólléte az easyJet fő prioritásai – fogalmaztak, hozzátéve, hogy azonnal vizsgálatot indítottak, hogy kiderítsék, mi történt pontosan.
A KLM egy rövid állásfoglalást tett ki a Twitteren, amiben elismerték a balesetet. Az utasok nem voltak veszélyben, és leszállították őket a fedélzetről – írták. Két és fél órás késéssel, egy másik géppel elrepültek az utasok – tették hozzá. A KLM is kitért arra, hogy vizsgálják, hogy alakulhatott ki ez a helyzet.