A jelenkor nagy technológiai vállalatait illetően Tim Wu az állatorvosi lóként szolgáló Facebook példáján keresztül mutatja be a tisztességes és a tisztességtelen piaci verseny győztese közötti alapvető különbséget. Facebook jó és népszerű terméket hozott létre, amit sikeresen vezetett be a piacra. Ugyanakkor 2012 táján már komolyan feltörekvő versenytársakkal szembesült először az Instagram, majd pedig az üzenetküldő WhatsApp személyében. Ahelyett azonban, hogy még jobb termékek kifejlesztésével kerekedett volna felül a piaci versenyben, inkább tőkeerejét és pénzét kihasználva mindkét technológia céget felvásárolta, amivel minden további versenynek elejét vette. Ehhez hasonlóan a Google és az Amazon szintén felvásárlások tucatjainak árán kerültek a piacot uraló monopol vagy oligopol helyzetbe. A nagy technológiai cégek a növekedésre és a folyamatos jövedelemsokszorozásra helyezték a hangsúlyt, miközben nem vállalták a gazdaságban és a társadalomban betöltött szerepükkel együtt járó felelősséget.
A Szilícium-völgy gondolkodásmódját egyre inkább az hatja át, amit az egyik techvállalkozó, Peter Theil úgy fogalmazott meg, hogy „competition is for losers”, vagyis a verseny a veszteseké. A Szilícium-völgyben sokan vélik úgy, hogy a technológiai vállalatok tudományosak és előremutatók, új és nemes horizontot kínálva az egész emberiség megújítására törekednek. E nemes küldetésük miatt pedig az olyan régi fogalmakat, mint például a piaci verseny, már meghaladták, így a versenyt elősegítő szabályok alól is mentességet élveznek. Ezzel kapcsolatban Tim Wu arra mutat rá, hogy a 19. század olyan nagyvállalatai, mint a U.S. Steel vagy a Standard Oil éppen ugyanilyen érvek mentén igyekeztek védeni monopolhelyzetüket.
Tim Wu szerint 15–20 évvel ezelőtt még érthető volt az állami szervek óvatossága, miszerint nem akarják az új, innovatív és aranytojást tojó tyúkot tönkretenni közhatalmi beavatkozással. Ugyanakkor mára elérkezett az az idő, amikor a technológiai vállalatok igen jelentős szerepet játszanak gazdaságban, és – amint az a 19. század végén is könnyen kitapinthatóvá vált – a vállalati nagyság és monopolhelyzet káros hatásai a politikai életbe és a kultúrába is elkezdtek átszivárogni. Sőt, a trösztellenes szabályok érvényesítését feleslegesnek kikiáltó, mindenkinek szabad teret és egyenlő hozzáférést biztosító internet mítosza is megdőlt, hiszen egyre kevésbé valószínű, hogy a piacot 20–25 éve uraló óriásokkal bárki képes lehet felvenni a versenyt. Ennek megfelelően a szerző következtetése szerint sem üzleti modelljük sajátossága, sem pedig tudományos háttere nem jelentheti azt, hogy mentesülnek a jog, különösen pedig a versenyjog követelményei alól.