Reformok következnek: kevesebb munkanaptól várnak több gyereket
Drámai a születések csökkenése a szigetországban.
Az Apple vállalat feltehetően arra utasította a japán mobilszolgáltatókat, hogy olcsón adják az iPhone-okat és magasabb havidíjat kérjenek a szolgáltatásaikért.
A Reuters cikkéből kiderül, hogy az Apple piactorzító hatást gyakorolt a japán mobilpiacra. Az MM Research Institute Ltd. felmérései szerint vélhetően azért esett a választás Japánra, mert az említett ázsiai országban minden második eladott okostelefon az Apple terméke, tehát a szigetország hatalmas profitot termel az amerikai cégóriásnak. Az eset kapcsán vizsgálódó hatóság (Fair Trade Commission) elmondta, hogy az ügyben érintett a NTT Docomo Inc, KDDI Corp és a SoftBank Group Corp is.
Annak érdekében, hogy az iPhone-okat olcsóbban adhassák, a vevőket olyan 2–4 éves hűségszerződések aláírására kényszerítették, amelyek költségei kiugróan magasak voltak a piaci trendekhez képest. Az Apple tevékenysége egyértelműen versenytorzító hatással bírt, mivel például az addig szintén domináns pozíciót betöltő Samsung alacsonyabb eladási mutatókat produkált.
Az Apple válaszában ígéretet tett arra vonatkozólag, hogy a fent megnevezett cégekkel újra átnézik a fennálló szerződéseket, és a viszonteladókat arra kérte, hogy az iPhone-készülékek korábban megszokott árait állítsák vissza, a havidíjakat pedig mérsékeljék.