A szakértőket nem csak az áramszünet, de a híd állapota is aggasztja. Az elkészülésekor a világ leghosszabb hídjának számító építmény oszlopait több mint két évtizede nem vizsgálták meg – közölte Marcelo Monot, a Zulia Mérnökközpont volt elnöke, aki szerint évek óta nem működik a járművek súlyát mérő berendezés sem, ami szintén kockázatos.
Marzia Marandola, a római Sapienzia egyetem építész professzora szerint a genovai völgyhidat nem készítették fel a jelenlegi forgalomra. A híd forgalma a tízszerese annak, mint amilyen az építése idején volt. Ráadásul a járművek súlya is nőtt. „Nem hiszem, hogy ekkora változáshoz alkalmazkodni lehetne” – mondta a professzor, aki egyik doktori disszertációját Riccardo Morandiról írta.
„Meg kell várni a vizsgálat eredményét, de egy ilyen híd esetében, amelyet úgy építettek meg, mint egy mérleget, elég, ha kicsit kibillen az egyensúlyából, és máris leomlik az egész építmény” – tette hozzá.