Kikosarazta a németeket a francia miniszterelnök
Michel Barnier inkább Meloniékhoz siet Olaszországba, ami finoman szólva is szokatlan a német-francia kiegyezés óta – viszont jó oka van rá.
A venezuelai híd oszlopait több mint húsz éve nem vizsgálták meg.
A 38 halálos áldozatot követelő keddi genovai hídomlás után Venezuelában is aggódnak a szintén Riccardo Morandi olasz építette másik híd miatt. Ez utóbbi régebbi és nyolcszor olyan hosszú, mint genovai „testvére".
A 8678 méter hosszú (a beomlott genovai autópályahíd csak 1182 méter hosszú volt), Rafael Urdaneta tábornokról elnevezett hidat 1962-ben avatták fel. A Maracaibo-tavon átívelő híd péntektől hétfőig is zárva marad, miután az egyik végénél elhelyezett szerelvényszekrényben tűz ütött ki. Itt halad át a Venezuela második legnagyobb városát ellátó elektromos hálózat. A térség mintegy 4 millió lakosánál szünetel az áramszolgáltatás és gyakorlatilag el vannak vágva az ország többi részétől. Az országban gyakoriak az áramszünetek, mint mindig, ha valami nem működik, a kormány most is "szabotázst" emleget.
A szakértőket nem csak az áramszünet, de a híd állapota is aggasztja. Az elkészülésekor a világ leghosszabb hídjának számító építmény oszlopait több mint két évtizede nem vizsgálták meg – közölte Marcelo Monot, a Zulia Mérnökközpont volt elnöke, aki szerint évek óta nem működik a járművek súlyát mérő berendezés sem, ami szintén kockázatos.
Marzia Marandola, a római Sapienzia egyetem építész professzora szerint a genovai völgyhidat nem készítették fel a jelenlegi forgalomra. A híd forgalma a tízszerese annak, mint amilyen az építése idején volt. Ráadásul a járművek súlya is nőtt. „Nem hiszem, hogy ekkora változáshoz alkalmazkodni lehetne” – mondta a professzor, aki egyik doktori disszertációját Riccardo Morandiról írta.
„Meg kell várni a vizsgálat eredményét, de egy ilyen híd esetében, amelyet úgy építettek meg, mint egy mérleget, elég, ha kicsit kibillen az egyensúlyából, és máris leomlik az egész építmény” – tette hozzá.
(MTI)