A genovai viadukt tervezőjének egy másik hídja is veszélyes lehet

2018. augusztus 17. 17:53

A venezuelai híd oszlopait több mint húsz éve nem vizsgálták meg.

2018. augusztus 17. 17:53

A 38 halálos áldozatot követelő keddi genovai hídomlás után Venezuelában is aggódnak a szintén Riccardo Morandi olasz építette másik híd miatt. Ez utóbbi régebbi és nyolcszor olyan hosszú, mint genovai „testvére".

A 8678 méter hosszú (a beomlott genovai autópályahíd csak 1182 méter hosszú volt), Rafael Urdaneta tábornokról elnevezett hidat 1962-ben avatták fel. A Maracaibo-tavon átívelő híd péntektől hétfőig is zárva marad, miután az egyik végénél elhelyezett szerelvényszekrényben tűz ütött ki. Itt halad át a Venezuela második legnagyobb városát ellátó elektromos hálózat.  A térség mintegy 4 millió lakosánál szünetel az áramszolgáltatás és gyakorlatilag el vannak vágva az ország többi részétől.  Az országban gyakoriak az áramszünetek, mint mindig, ha valami nem működik, a kormány most is "szabotázst" emleget.

A szakértőket nem csak az áramszünet, de a híd állapota is aggasztja. Az elkészülésekor a világ leghosszabb hídjának számító építmény oszlopait több mint két évtizede nem vizsgálták meg – közölte Marcelo Monot, a Zulia Mérnökközpont volt elnöke, aki szerint évek óta nem működik a járművek súlyát mérő berendezés sem, ami szintén kockázatos.

Marzia Marandola, a római Sapienzia egyetem építész professzora szerint a genovai völgyhidat nem készítették fel a jelenlegi forgalomra. A híd forgalma a tízszerese annak, mint amilyen az építése idején volt. Ráadásul a járművek súlya is nőtt. „Nem hiszem, hogy ekkora változáshoz alkalmazkodni lehetne” – mondta a professzor, aki egyik doktori disszertációját Riccardo Morandiról írta.

Meg kell várni a vizsgálat eredményét, de egy ilyen híd esetében, amelyet úgy építettek meg, mint egy mérleget, elég, ha kicsit kibillen az egyensúlyából, és máris leomlik az egész építmény” – tette hozzá. 

(MTI)

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Peter8811
2018. augusztus 18. 06:44
Bokros Lalyos panamai nyugdíj reformépítész így hidalta át a félnyugdíjat, a reformtól a nyugdíjas lehidalt.
KannibálTatárÚr
2018. augusztus 17. 23:02
"Marzia Marandola, a római Sapienzia egyetem építész professzora szerint a genovai völgyhidat nem készítették fel a jelenlegi forgalomra. A híd forgalma a tízszerese annak, mint amilyen az építése idején volt." A hidakat nem forgalomra, hanem a járművek kerékterhelésére méretezik. Ha az autókat egymás mellé rakják, ezt a terhelést ki kell birnia a hídnak a maximális terhelésnél. Amelyik autónak nagyobb a kerékterhelése a számítottnál, azt nem lenne szabad a hídra engedni. Tovább gondolva gyártani, ill. külföldről vásárolni sem szabadna ilyen autókat. A külföldi autókkal nem tudom hogyan van, mindenesetre azok sem terhelhetik túl a hidat. A hidakat nagyobb biztonságra tervezik, mint pl. az épületeket. Ha az épületek nem omolnak össze 50 év után, a hidak még kevésbé.
Bölcs Ész
2018. augusztus 17. 20:38
Semmi díszítés, csak rideg beton. Igazi "progresszív" ízlésvilág.
Django
2018. augusztus 17. 20:04
Venezuelában biztos nem mostanában fogják renoválni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!