Greta, a forradalmár: az aktivista lázongásra szólítja fel az amerikaiakat a választás előtt
Thunberg szerint mindegy ki lesz az elnök, Amerika akkor is gonosz, rasszista hatalom lesz.
Amint a Facebook rájött, hogy a Cambridge Analytica ugyanolyan stratégiát alkalmazott, mint Obamáék, felfüggesztették a céget.
„Pontosan mit csinálhatott Obama? A Guardian szerint Obama új adatbázisát úgy építették fel, hogy az egyes önkénteseket arra kérték, lépjenek be Obama újraválasztási oldalára a Facebook-fiókukkal. »Tudatosan vagy sem – írja a Guardian – az önkéntesek így minden olyan információt, amit kitesznek a Facebook-oldalukra – lakóhely, születési dátum, érdeklődési körök, és főleg az ismerősök listája – közvetlenül a központi Obama-adatbázisba juttatnak.«
A Facebooknak akkor nem volt problémája az ilyen tevékenységgel. De most van. És ennek oka is van. Obama korábbi médiaelemzési igazgatója leszögezte, hogy a 2012-es kampányban a Facebook engedte, hogy az Obama-csapat »kiszívja az egész társadalmi hálót«; a Facebook »meglepődött, hogy képesek vagyunk kiszívni az egész társadalmi hálót, de nem állítottak le minket, azután sem, hogy rájöttek, mit csinálunk«. Hozzátette: »Bejöttek az irodába is a választási toborzás után és nagyon nyíltan megmondták, hogy azért engedték, hogy csináljuk, amit másnak nem engednek, mert a mi oldalunkon állnak.«
Nem így Trump esetében. Amint a Facebook rájött, hogy a Cambridge Analytica ugyanolyan stratégiát alkalmazott, felfüggesztették a céget. (…)
És ez az oka, amiért nyomoznak a Cambridge Analytica után, meg a twitteres orosz befolyás után, stb – bármiféle, arra utaló, komoly információ nélkül, hogy ezek a hatások hatással lettek volna a szavazásra, a baloldal csak akkor nyugszik meg, ha biztos lehet afelől, hogy a Szilícium-völgyben található szövetségesei kiebrudalták a republikánusokat és a konzervatívokat. Oka van annak, hogy a Twitter felfüggesztette az alt-rightos rasszistákat, de másoknak továbbra is ajánlja, hogy kövessék Louis Farrakhant; hogy a YouTube-ot beperelte a Prager University; és hogy a Google automatikus tényellenőrzést vezetett be a jobboldali oldalak esetében, de nem tette meg ugyanezt a baloldaliakkal.
A közösségi média radikális eltolódásának közepén vagyunk. Ironikus, hogy épp azokat – a konzervatívokat – támadják a közösségi média vállalatai, akik a szabályozásuk ellen léptek fel eddig. De ha az olyan cégek, mint a Facebook, a YouTube, a Google és a Twitter nem kezdenek el tényleg platformként viselkedni ahelyett, hogy politikailag motivált baloldali portálokként viselkednének, a republikánusok valószínűleg elveik helyett inkább a praktikus megoldásokat választják majd.”